arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

سئول: رهبر کره شمالی گفت آماده مذاکره با آمریکا بر سر تسلیحات هسته ای کشورش است / « کیم جونگ اون» قول داد از سلاح اتمی علیه ما استفاده نکند و در طول مذاکرات آزمایش های هسته ای و موشکی اش را متوقف کند / توافق برای برگزاری نشستی با حضور سران دو کُره

به دنبال دیدار اخیر فرستادگان کره جنوبی با رهبر کره شمالی، سئول اعلام کرده که پیونگ یانگ قول داده از سلاح اتمی و متعارف علیه کره جنوبی استفاده نکند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سئول: کره شمالی قول داده از سلاح اتمی علیه ما استفاده نکند/ توافق برای برگزاری نشستی با حضور سران دو کشور

کره جنوبی می‌گوید کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی موافقت کرده است که ماه آینده میلادی با مون جه‌این، رئیس جمهور همسایه جنوبی دیدار کند.

به گزارش «انتخاب»؛ این دیدار که قرار است در منطقه مرزی میان دو کشور انجام شود، اولین دیدار رهبران دو کره در بیش از یک دهه گذشته خواهد بود. برنامه این دیدار در جریان ملاقات کیم جونگ اون با هیئتی از کره جنوبی گذاشته شد. این هئیت اکنون از پیونگ یانگبه سئول برگشته است.

سئول اعلام کرده که پیونگ یانگ قول داده از سلاح اتمی و متعارف علیه کره جنوبی استفاده نکند.

براساس این گزارش، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به فرستادگان کره جنوبی گفته است که او اماده مذاکره با امریکا بر سر رها کردن تسلیحات هسته ای کشورش است. وی همچنیین گفته است که حاضر است تمام آزمایشات موشکی و هسته ای را در طول مذاکرات متوقف کند.

نظرات بینندگان