arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
رئیس‌جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی:

بانوان حق بزرگی بر انقلاب و دفاع مقدس دارند/ توجه ویژه دولت به حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی و اشتغال

رئیس‌‌جمهور با تبریک میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام خمینی (ره) و همچنین روز زن و مادر، تاکید کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) برای همیشه تاریخ برترین الگوی زنان جهان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بانوان حق بزرگی بر انقلاب و دفاع مقدس دارند/ توجه ویژه دولت به حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی و اشتغالحجت‌‌‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه سه‌‌‌‌شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: عشق و پیروی ملت ما از اهل بیت (ع) بزرگترین سرمایه ما در انقلاب و امروز در حفظ دستاوردهای انقلاب است.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به همزمانی سالروز ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با این رویداد اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) شخصیتی ممتاز بود که خدمات ایشان به اسلام و همچنین استقلال و عزت ملت ایران؛ اگر نگوییم در قرون اخیر بی‌‌نظیر بوده، قطعا کم‌‌نظیر است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک روز زن و مادر، تصریح کرد: در اسلام و آموزه‌‌‌‌‌های خاندان رسالت جایگاه والایی برای بانوان تبیین شده است و در چهار دهه پس از انقلاب نیز بر همین مبنا همواره به حقوق و حضور زنان توجه ویژه‌‌ای شده است.

رئیس‌‌جمهور حضور موثر زنان در تمام عرصه‌‌های سیاسی و اجتماعی، آموزشی و تحقیقاتی را از برگ‌‌های زرین انقلاب اسلامی و باطل‌‌‌کننده اتهاماتی دانست که برخی مدعیان حقوق‌‌بشر نسبت به جمهوری اسلامی مطرح می‌‌کنند.

روحانی نقش مادران را در تربیت جامعه و ارتقای فرهنگی غیرقابل جایگزین برشمرد و خاطرنشان کرد: بانوان و مادران حق بزرگی بر حفظ استقلال کشور، انقلاب و دفاع مقدس دارند.

رئیس‌‌جمهور همچنین حضور سه زن در ترکیب کابینه، هفت معاون وزیر و ده‌ها مشاور و مدیرکل در دستگاه‌‌‌های اجرایی را نمادی از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به حقوق و توانمندی‌‌‌های بانوان دانست و ابراز داشت: در چهار سال گذشته مجموعا بیش از دو میلیون شغل خالص در کشور ایجاد شده که بخش قابل ملاحظه از این فرصت‌‌های شغلی به زنان اختصاص یافته است.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان