arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
قوانین سختگیرانه برای خودران ها

تمرکز بریتانیا بر توسعه قانون های تکنولوژیک

دولت بریتانیا قوانینی را برای حرکت خودروهای خودران رد سطح شهر وضع می کند. قرار است این قوانین، وضعیت راندن در جاده های انگلیس از طریق این خودروها را ارتقا دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت بریتانیا قوانینی را برای حرکت خودروهای خودران رد سطح شهر وضع می کند. قرار است این قوانین، وضعیت راندن در جاده های انگلیس از طریق این خودروها را ارتقا دهد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گاردین، با وجود توسعه سیستم های خودران، قوانین مشخصی در خصوص حرکت این خودرو ها در جاده های شهری وضع نشده است. بر این اساس ، بسیاری از کشورها نگرانی هایی در خصوص توسعه خطوط حرکت این خودروها دارند .

بیش از 3 سال است که نوعی از خودروی خودران موسوم به  GATEway در مسیر گرینویچ، لندن حرکت می کند . اما موضوع این جا است که این خودروها، عملا مشمول هیچ نوع محدودیتی نمی شوند.

اکنون دولت در نظر دارد پیش از ورود خودروهای خودران به جاده های بریتانیا، قوانینی جدید وضع کند . برای مثال این کشور در نظر دارد از طریق قوانین خود بررسی کند که آیا باید خودروهای خودران را نیز مشمول جریمه و مواردی مشابه کرد یا خیر .

پس از برگزیت نیز دولت بریتانیا نسبت به تکنولوژی های نوین مثل خودروهای خودران رویکردی مثبت در پیش گرفت. درواقع دولت بریتانیا تصمیم گرفت اکنون که از اتحادیه جدا شدهف روش های نوین را برای پیشرفت خود مورد سنجش قرار دهد.

بررسی سه سال اخیر که توسط کمیسیون حقوقی انگلستان و ولز انجام  شده نشان می دهد، تمایل مردم برای استفاده از خودروهای خودران رو به افزایش است و در نتیجه باید از راهکاری جدید در این زمینه استفاده کرد.

وزیر راه، جسی نورمن، در این زمینه می گوید ؛  این یک نقطه عطف است که  "فناوری های حوزه  رانندگی با سرعتی بی سابقه در حال رشد است. اما متاسفانه قوانین همپای این پیشرفت حرکت نمی کنند.

دولت برای 22 پروژه تحقیق و توسعه مربوط به توسعه تکنولوژی وسایل نقلیه بدون راننده در ماه گذشته مبلغی بیش از 22 میلیون پوندرا ذخیره کرده است .

در ایالات متحده آمریکا مواردی جدی وجود دارد که در آن خودروهای بدون راننده در مواجهه با "موانع" شکست خوردند. اولین مرگ ثبت شده نیز  شامل یک وسیله نقلیه بدون راننده در ژوئیه 2016 بود .

نظرات بینندگان