arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

وزیر ارشاد:در عرصه بازیهای رایانه ای از افق 20 ساله توسعه جلوتریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری اینکه اکنون در عرصه بازیهای ریانه ای از افق 20 ساله توسعه جلوتریم و رتبه نخست منطقه را در اختیار داریم،گفت: امروز بازی‌ها آنقدر جدی شده‌اند که در حوزه‌های آموزش، ‌درمان، دین، سیاست و فرهنگ اهدافی برای آن‌ها تعریف می‌شود که این یعنی بازی دیگر بازی نیست و جدی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر ارشاد:در عرصه بازیهای رایانه ای از افق 20 ساله توسعه جلوتریم سیدعباس صالحی امروز در مراسم پایانی هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، با یادآوری اینکه مهمترین تحولات چند دهه اخیر در زندگی بشر فضای مجازی و صنعت بازی است، گفت: این دو بخش بیشترین تحولات زندگی بشر را به خود اختصاص داده‌اند.


وی با بیان اینکه بازی در سال‌های اخیر در حوزه سخت‌افزاری و هم در حوزه‌های نرم افزاری تحولات بسیاری را تجربه کرده است، افزود: این پیشرفت آنقدر گسترده و سریع است که خیره‌کننده به نظر می‌رسد.


صالحی به اهداف وزارت ارشاد در بخش بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: در حوزه اهداف، اگرچه بازی‌ها با سرگرمی مسیر خود را آغاز کردند اما امروز بازی‌ها آنقدر جدی شده‌اند که در حوزه‌های آموزش، ‌درمان، دین، سیاست و فرهنگ اهدافی برای آن‌ها تعریف می‌شود که این یعنی بازی دیگر بازی نیست و جدی شده است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در سال 82 ما در ایران 16میلیون بازیگر داشتیم که در سال 94 به 32 میلیون رسیده است، افزود: میانگین سنی بازیگرها هم دیگر نوجوانان نیستند. در برخی کشورهای جهان مانند آمریکا این معدل سنی به 35 سال می‌رسد.


صالحی با تاکید بر اینکه بازی زندگی ما را فراگرفته است همانطور که دیگر فضای مجازی، مجازی نیست، بازی هم دیگر بازی نیست، گفت: با این نگاه بازی‌سازان را باید جدی گرفت چراکه برای یک اتفاق جدی در زندگی امروز ما ورود پیدا کرده‌اند. گویی تنها در حاشیه زندگی حرکت نمی‌کنند و در متن حضور دارند.


وزیر اشاد یادآورشد: بازی‌سازی ایران در سال‌ها اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته و اگر در افق 20 ساله در برخی از حوزه‌ها هنوز به رتبه اول منطقه نرسیده‌ایم اما در بازی‌سازی رتبه اول منطقه شده‌ایم.


عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه ورود به بازارهای جهانی را باید افزایش دهیم تا سهم‌مان از بازار جهانی ارتقا یابد، افزود: بازی را باید با هویت خود بسازیم. وقتی از هویت و بومی‌سازی صحبت می‌کنیم منظور تکرار گذشته نیست بلکه منظور نوخوانی گذشته و آوردن آن به زمان حال و آینده است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یادآورشد که‌ قصه‌های خود را باید بازخوانی مدرن کرده و نظامی و شاهنامه را به روز بخوانیم. می‌توانیم برای همه این قصه‌ها فضاهای تازه‌ای را بسازیم

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان