arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

سقوط یک هواپیمای خصوصی عازم استانبول در چهارمحال و بختیاری / سرنشینان؛ دختر رئیس هولدینگ معروف ترکیه به همراه دوستانش /همگی جان باختند/لاشه هواپیما و اجساد پیدا شدند /تمام پیکرها سوخته اند/اعزام بالگرد برای انتقال اجساد+ویدئو

بر اساس اخبار بدست آمده، خلبان خانم پرواز سانحه دیده چلنجر (TC-TRB) در شهركرد، قبل از وقوع سانحه اعلام نقص فنی در موتور هواپيمايش كرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سقوط جت شخصی مسیر شارجه-استانبول در ایران

یک فروند جت شخصی مربوط به کشور ترکیه که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از فضای ایران از رادار خارج می‌شود و طبق تأیید مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی، این جت شخصی در چهارمحال و بختیاری سقوط کرده است.

به گزارش انتخاب؛ بعد از ظهر امروز یک فروند جت شخصی مربوط به کشور ترکیه که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از فضای ایران از رادار خارج می‌شود و شواهد حکایت از سقوط هواپیما در حوالی شهرکرد دارد.

رضا جعفرزاده در این‌باره گفت: این جت شخصی که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از فضای ایران از رادار خارج شد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تأیید کرد که شواهد حاکی از سقوط این هواپیما در حوالی شهرکرد بوده است.

سخنگوی اورژانس: هواپیما در شهرستان کیار سقوط کرده است. ۳ دستگاه آمبولانس به محل حادثه ارسال شده است که هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند. هواپیما هنوز در حال سوختن است.

هواپیمای سانحه دیده ترکیه‌ای جت شخصی از نوع بمباردیه cl۶۰ بوده است، رجیستر هواپیما مربوط به کشور ترکیه است.

هواپیما در حال سوختن است، پس از درخواست کاهش ارتفاع خلبان، هواپیما از رادار خارج شده است.

سقوط جت شخصی شارجه-استانبول در حوالی شهرکرد / هلال احمر: این هواپیما بین ۱۱ تا ۲۰ سرنشین داشته است / هواپیما هنوز در حال سوختن است +ویدئو

تصویری از اولین دقایق سقوط هواپیمای خطوط هوایی ترکیه در اطراف روستای دورک

سخنگوی اورژانس کشور: با ارزیابی صورت گرفته هواپیمای ترکیه ای وی آی پی بوده و یازده مسافر داشته است.

محمدی معاون امداد و نجات استان لرستان: در پی سقوط هواپیمای ترکیه ای تیم های امدادی لرستان به حالت آماده باش در آمدند . هواپیما با ارتفاعات هلن برخورد کرده است . ارتفاع محل سقوط زیاد نیست.

 

 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور: هواپیما به دلیل احتراق موتور دچار سقوط شده است، اهالی روستا هواپیما را رویت کردند که در حال سقوط بوده است.

هنوز لاشه در حال احتراق است و با چشم غیر مسلح قابل رویت است.

 نیروهای سازمان اورژانس به محل رسیدند اما به دلیل صعب العبور بودن و وجود رودخانه‌ای طویل شرایط دسترسی به مصدومین احتمالی سخت است.

امدادگران هلال‌احمر پیاده حدود ۴ ساعت راه دارند تا با وجود باران شدید به محل سقوط هواپیما در روستای «دورک اناری» برسند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور: الویت نیروهای اورژانس تجسس و انجام فوریت‌های درمانی برای بازمانده‌ها و مصدومین احتمالی است.

در صورت تایید فوت کلیه سرنشینان وظیفه اورژانس پشتیبانی درمانی از نیروهای امدادی است.

رسانه های ترکیه اعلام کردند که این هواپیما جت شخصی متعلق به هولدینگ باشاران بوده و از شارجه امارات متحده عربی به سمت استانبول در پرواز بوده است

بنا به اعلام رسانه های ترکیه در این پرواز 11 نفر شامل سه خدمه پروازی و هشت سرنشین دچار سانحه شده اند.

هواپیمای سقوط کرده بمباردیه CL۶۰ بوده است

رضایی‌فر، سرپرست دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی اعلام کرد: بر اساس گزارش‌های ابتدایی هواپیمای سقوط کرده از نوع CL۶۰ شرکت هواپیماساز بمباردیه بوده که در حوالی شهرکرد سقوط کرده است.

حسن رضایی فر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سقوط امروز یک فروند هواپیمای ترکیه‌ای در ایران اظهار کرد: بر اساس قواعد بین‌المللی با توجه به اینکه سقوط این هواپیما در خاک ایران بوده، بررسی‌های ابتدایی و پیگیری علت این حادثه از سوی سازمان هواپیمایی ایران انجام خواهد شد؛ هرچند این هواپیما رسما رجیستری ترکیه را داشته است.

به گفته وی با وجود گمانه‌زنی‌های ابتدایی هنوز نمی‌توان به طور دقیق تعداد مسافران این هواپیما را اعلام کرد.

 سازمان هواپیمایی کشوری: هواپیمای سقوط کرده 3 کرو پروازی و 7 تا 8 مسافر داشته است

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: هواپیمای سقوط کرده 3 کرو پروازی و 7 تا 8 مسافر داشته است و  فرودگاه شهرکرد تحت پوشش سیستم راداری مرکز کنترل فضای کشور قرار دارد.

اعزام 10 تیم امدادی هلال‌احمر به ارتفاعات محل سقوط هواپیمای ترکیه‌ای

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی هلال‌احمر: هفت تیم از استان چهارمحال و بختیاری و سه تیم دیگر از ایزه و دهگز خوزستان در حال حرکت به سمت محل سقوط هستند.

این در حالی است که بارندگی شدیدی وجود دارد و منطقه صعب‌العبور است.

سرنشینان هواپیمای ترکیه‌ای، دختران جوان بودند

اجه مينا باشاران، تنها دختر خانواده بزرگ باشاران، براي خداحافظي مجردي، با هواپيماي شخصي خود بهمراه ٧ نفر از دوستان دخترش و يك خانم مهماندار و دو خانم خلبان، در سفر تفريحي به دبي و شارجه رفته بودند كه در پرواز برگشت به استانبول، دچار سانحه شده اند.

هر ١١ سرنشين هواپيما دختران جوان و خانم بوده اند

سقوط یک هواپیمای خصوصی عازم استانبول در چهارمحال و بختیاری / سرنشینان؛ دختر رئیس هولدینگ معروف ترکیه به همراه دوستانش /همگی جان باختند / اعزام 10 تیم امدادی / محل حادثه صعب العبور است / هواپیما هنوز در حال سوختن است+ویدئو
همه سرنشینان هواپیمای ترکیه جان باخته اند

روزنامه حریت: دو خلبان زن، یک خدمه پرواز و ۸ مسافر در حادثه سقوط هواپیما جان خود را از دست داده اند

مینا باشاران دختر حسین باشاران مدیر هولدینگ معروف باشاران به همراه ۷ دوست خود در حال بازگشت از "بچلر پارتی" (دورهمی پیش از ازدواج رسمی) یکی از دوستانشان بودند که این اتفاق رخ داد.

او از سال 2013 عضو هیات مدیره هولدینگ "باشاران" شده بود و انتظار می رفت در آینده ریاست هیات مدیره را پس از پدر در اختیار بگیرد.

لاشه هواپیمای سقوط کرده ترکیه و اجساد پیدا شد/حضور نیروهای تخصصی برای انتقال پیکرها در منطقه سقوط

مرتضوی؛ مدیرعامل هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری : با پیدا شدن لاشه و اجساد، سناریو برای انتقال پیکرها و انجام عملیات با نیروهای تخصصی در حال برنامه ریزی است.

 اسامی 8 مسافر هواپیمای ترکیه ای سقوط کرده در چهارمحال و بختیاری

1- مینا باشاران
2- زینب جُشکون
3- عایشه آند
4- بورجو گون دُآار اورفالی
5- آصلی ایزمیرلی
6- لیانا هانانل
7- جاسمین باروح
8- سینِم آکای

به نوشته کن نیوز، بر اساس اخبار بدست آمده، خلبان خانم پرواز سانحه دیده چلنجر (TC-TRB) در شهركرد، قبل از وقوع سانحه اعلام نقص فنی در موتور هواپيمايش كرده است.

نظرات بینندگان