arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

شاهد پرونده روسیه، دو روز پیش از بازنشستگی از دولت ترامپ اخراج شد

معاون پیشین اداره تحقیقات فدرال آمریکا که یکی از شاهدان پرونده ارتباط ستاد انتخابات ترامپ با روسیه بود، به اتهام افشای غیرمجاز اطلاعات اخراج شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون پیشین اداره تحقیقات فدرال آمریکا که یکی از شاهدان پرونده ارتباط ستاد انتخابات ترامپ با روسیه بود، به اتهام افشای غیرمجاز اطلاعات اخراج شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری سی ان بی سی، «جف سشنز» وزیر دادگستری آمریکا «اندرو مک کیب» معاون پیشین اداره تحقیقات فدرال این کشور (اف بی آی) را تنها 2 روز پیش از بازنشستگی وی اخراج کرد.

سشنز دلیل این اخراج را افشای غیرمجاز اطلاعات به رسانه ها و همچنین نقض بی طرفی عنوان کرد.

مک کیب در گفت و گویی با روزنامه نیویورک تایمز با رد اتهام بی طرفی گفته است که اخراجش بخشی از تلاش برای بی اعتبار کردن او به عنوان شاهد است.

وی یکی از شاهدان بالقوه در پرونده ارتباط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با روسیه است و می تواند شهادت «جیمز کومی» مدیر پیشین اف بی آی در این رابطه را تقویت کند.

ترامپ و برخی از جمهوریخواهان کنگره مک کیب را به سوگیری سیاسی در تحقیقات مربوط به هیلاری کلینتون رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 متهم کرده اند.

روزنامه واشنگتن پست پیشتر گزارش داده بود که پس از آنکه ترامپ جیمز کومی را برکنار کرد، دیداری با مک کیب داشت و از وی پرسیده بود که در انتخابات ریاست جمهوری 2016 به چه کسی رای داده است.

مقام های آگاه به این روزنامه گفته بودند، ترامپ از اینکه همسر مک کیب در مبارزه انتخاباتی میاندوره ای سنای آمریکا در سال 2015 از یک کمیته سیاسی تحت مدیریت یکی از دوستان نزدیک هیلاری کلینتون کمک مالی دریافت کرده، عصبانی بود. همسر مک کیب ، دموکرات است و در انتخابات 2015 برای کسب یکی از کرسی های سنا از ایالت ویرجینیا شکست خورد.

منتقدان ترامپ درگیری وی با اف.بی.آی را تلاشی برای تضعیف روند تحقیقات اف.بی.آی در پرونده روسیه قلمداد می کنند.

برچسب ها: ترامپ
نظرات بینندگان