arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

اسنودن: فیسبوک یک شرکت نظارتی و مراقبتی است

'ادوارد اسنودن' مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)و افشاگر برنامه'پریزوم' که هم اکنون در روسیه پناهنده است،درتازه ترین اظهارات، در باره شبکه اجتماعی فیس بوک گفت که این شبکه یک شرکت نظارتی و مراقبتی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'ادوارد اسنودن' مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)و افشاگر برنامه'پریزوم' که هم اکنون در روسیه پناهنده است،درتازه ترین اظهارات، در باره شبکه اجتماعی فیس بوک گفت که این شبکه یک شرکت نظارتی و مراقبتی است.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری آمریکایی'واشنگتن اگزمینر'افزود: ادوارد اسنودن درتوئیتی نوشت که فیس بوک یک شرکت نظارتی است که تحت عنوان 'شبکه اجتماعی' عمل می کند.
واشنگتن اگزمینر ادامه داد: اسنودن حمله به فیس بوک را پس از آنکه این شبکه اجتماعی، حساب کاربری شرکت تحلیل اطلاعاتی'کمبریج آنالیتیک'را تعلیق کرد، تشدید نمود.
این تارنمای خبری آمریکایی افزود: فیس بوک روز جمعه گذشته (25 اسفندماه) شرکت کمبریج آنالیتیک را متهم کرد که اطلاعاتی از بالغ بر 10 میلیون کاربر فیس بوک را گردآوری کرده و حذف ننموده است.
اسنودن درتوئیت خود نوشت: تجارتی که با جمع آوری و فروش جزئیات ثبت شده از زندگی خصوصی مردم کسب در آمد می کند را به سادگی 'شرکت های نظارتی و مراقبتی' باید نامید، آنها با تغییر نام تحت عنوان 'شبکه های اجتماعی' به مانند تغییر نام 'وزارت جنگ' به 'وزارت دفاع' بطرز موفقیت آمیزی دست به فریبکاری (افراد) می زنند.
بنابراین گزارش شرکت داده پردازی کبمریج آنالیتیک شنبه گذشته باصدور بیانیه ای ضمن رد هرگونه اقدام نادرستی دراین زمینه اعلام کرد که این شرکت بطور کامل به قوانین فیس بوک پایبند بوده است.
واشنگتن اگزمینر نوشت: رابرت مولر بازپرس ویژه کمیته تحقیق دخالت روسیه درانتخابات 2016 آمریکا پائیز گذشته از شرکت کمبریج آنالیتیک خواستار ارائه ایمیل های هریک از کارکنان این شرکت که با ستاد انتخاباتی ترامپ همکاری داشتند، شد، این شرکت که با تلفیق اطلاعات و داده ها، استراتژی های ارتباطی را به ستادهای انتخاباتی ارائه می دهد، به این درخواست تن داده بود.
ادوارد اسنودن افشاگر برنامه مشهور به 'پریزوم' مربوط به NSA مدت پنج سال است که در روسیه به عنوان پناهنده به سر می برد.
وی که پیش از NSA در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) نیز سابقه کاری داشت، در تابستان سال 2013 پرده از جاسوسی های آژانس امنیت ملی آمریکا برداشت که در آن مکالمات نزدیک به 120 میلیون شهروند آمریکایی شنود می شد و به پریزوم معروف شد.
اسنادی که توسط اسنودن در نشریاتی چون گاردین و پس از آن در نشریه آلمانی اشپیگل در آن سال منتشر شد، نشان داد که آمریکا علاوه بر شنود از ده میلیون شهروند خود، از روسای کشورهای متحد نزدیک خود همچون فرانسه، آلمان، برزیل، مکزیک، ایتالیا، ژاپن و دیگر کشورها، شنود تلفنی داشته و پست الکترونیک (e-mail) آنها را رصد می کرده است.
کارشناسان نظامی آمریکا در پنتاگون، انتشار اسناد NSA از سوی اسنودن را مخرب ترین ضربه به دولت آمریکا در تاریخ این کشور توصیف کردند.
اکنون ادوارد اسنودن پیمانکار سابق NSA و 'جولیان آسانژ' بنیانگذار سایت افشاگر 'ویکی لیکس' هردو از بیم زندانی شدن و برخورد شدید مقامات آمریکایی ، به ترتیب در مسکو و دیگری در سفارت 'اکوادور' در لندن پناهنده هستند.

برچسب ها: اسنودن
نظرات بینندگان