arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰

۱۰۰ تن آلودگی هوا هر سال چند تهرانی را روانه بهشت زهرا می کند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


دکتر صدرالدین علی‌پور، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: اعتقاد جدی داریم که معاینه فنی خودروها باید یک‌ ساله باشد اما با توجه به وضع موجود به دو ‌ساله بودن معافیت خودروها از معاینه فنی نیز قانع شده‌ایم و امیدواریم نمایندگان مجلس هر چه زودتر تغییر این قانون را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش انتخاب به نقل از پانا؛ وی با اشاره با این‌که یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو مشمول این قانون می‌شوند، اعلام کرد: سالانه 100 تن ‌آلاینده به هوای تهران وارد می‌شود که به کشته شدن 4 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا می انجامد و البته باید اضافه کنم شنیدن این آمارها برای برخی مسئولان عادی شده است!

علی‌پور از معاینه فنی به عنوان یک ابزار مهم کنترلی به منظور آلودگی هوا نام برد و اظهار کرد: اگر این ابزار جدی گرفته نشود شرایط بسیار بحرانی‌تر و وخیم‌تر از این‌که هست، خواهد شد و این در حالی است که تصویب قانون معافیت 5 ساله خودروهای صفر کیلومتر از معاینه فنی تمام معادلات را به هم ریخت.

علی‌پور اطمینان از ایمنی خودرو را از نتایج انجام معاینه فنی دانست و گفت: نقص یک قطعه یا سیستم خودرو می‌تواند لطمات جبران ‌ناپذیری به همراه داشته باشد، در صورتی که با مراجعه به مراکز معاینه که هزینه و وقت چندانی از شهروندان نمی‌گیرد می‌توان از وقوع بسیاری از حوادث رانندگی جلوگیری کرد.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در پایان خاطرنشان کرد: آمار مراجعه به مراکز فنی در 5 ماهه سال جاری 270 هزار دستگاه خودرو بوده، در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 350 هزار دستگاه خودرو بود که این کاهش 23 درصدی از آثار و تبعات اجرای قانون معافیت 5 ساله خودروهای نو از انجام معاینه فنی است.
نظرات بینندگان