arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۶ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰

وزارت اطلاعات صلاحیت خاوری را تایید نکرده بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


عضو هیات رییسه مجلس گفت: وقتی حکم خاوری به عنوان رییس بانک مرکزی به وزارت اطلاعات رفت وزارت اطلاعات صلاحیت وی را تایید نکرد و بدین لحاظ حکم خاوری به لحاظ حقوقی و قضایی مخدوش بوده است.

به گزارش انتخاب، محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با زندگی اظهار داشت: بحث اختلاس اخیر و حواشی آن و رسوایی هایی که بوجود آورد در طول تاریخ بی سابقه بود.

نماینده طرقبه همچنین با تاکید بر اینکه مسئولیت پاسخگویی به تمام این رسوایی ها وزیر اقتصاد است گفت: مسئولیت تمام این اتفاق هایی که افتاده است بر عهده وزیر اقتصاد است و ما منتظریم که هر چه سریعتر وزیر اقتصاد استعفا دهد و رییس جمهور هم استعفای وی را بپذیرد.

وی با اشاره به اینکه البته استعفا به معنای اتمام رسیدگی این رسوایی نیست، خاطرنشان کرد: استعفا و برکناری وزیر اقتصاد به معنای پایان کار نیست فقط به معنای پاسخگویی به بخشی از مطالبات مردم است.
عضو کمیسیون حقوق و قضایی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: اگر هم پس از تعطیلات مجلس وی استعفا ندهد مجلس قطعا از ابزارهای نظارتی اش به صورت جدیتر استفاده خواهد کرد و استیضاح وی را سریعتر به جریان خواهد انداخت.

وی در پایان اظهار داشت: شاید مقصر همه این مشکلات وزیر اقتصاد نباشد اما همین نصب خاوری به عنوان رییس بانک مرکزی با توجه اینکه صلاحیتش نیز تایید نشده بود سوال برانگیز است که باید این موارد هر چه سریعتر روشن شود.
نظرات بینندگان