arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۰

برگزاري بيش از 95 درصد از فرآيند انتخابات به صورت رايانه‌اي

رييس ستاد انتخابات كشور گفت: در انتخابات مجلس نهم بالغ بر 95 درصد فرايند انتخابات رايانه‌اي خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس ستاد انتخابات كشور گفت: در انتخابات مجلس نهم بالغ بر 95 درصد فرايند انتخابات رايانه‌اي خواهد بود.

به گزارش انتخاب، سيد صولت مرتضوي صبح امروز دوشنبه در همايش معاونان سياسي، روساي ستاد انتخابات، مديران كل سياسي انتخابات، و مديران فناوري و اطلاعات استان‌ها در نهمين دوره‌ انتخابات مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تشكيل ستاد انتخابات كشور و در نظر گرفتن كميته‌هاي متعدد پيش بيني شده در اين ستاد گفت: در ستاد انتخابات كشور تمهيدات مناسب براي ملزومات برگزاري انتخابات به عمل آمده است.

وي با بيان اين‌كه «تعرفه‌هاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي طراحي شده و براي آن‌ها سفارش چاپ داده شده است» افزود: شعبه‌هاي مفروض انتخابات آينده شناسايي شده و در نهايت تدارك لازم براي برگزاري يك انتخابات روان و آسان فراهم شده است.

وي با مورد توجه قرار دادن همزماني انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با انتخابات ميان دوره‌اي مجلس خبرگان، گفت: در اين راستا نيز هماهنگي‌هاي لازم با شوراي محترم نگهبان به عمل آمده و در واقع ما آمادگي لازم را براي عمل به وعده‌هايمان داريم.

رييس ستاد انتخابات كشور همچنين در خصوص برگزاري رايانه‌اي انتخابات نيز اظهار كرد: فرايند انتخابات رايانه‌اي را در حوزه‌هاي انتخاباتي ارتقاء داده‌ايم و در اين انتخابات بالغ بر 95 درصد فرآيند انتخابات رايانه‌اي خواهد بود.

وي همچنين گفت: بحث ارائه آموزش‌هاي لازم به مديران، مردم و داوطلبان طراحي شده است و پس از اين اجلاس فرمانداران و بعد از آن اجلاس آموزشي استان‌ها در دفتر انتخابات براي برگزاري مورد توجه قرار گرفته است.
نظرات بینندگان