arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷

اولتیماتوم ترامپ برای ویزاهای کارکنان حوزه تکنولوژی/گوگل و مایکروسافت مشکل پیدا می کنند ؟  

دونالد ترامپ بار دیگر روی ویزاهای مهاجرتی کارمندان حوزه تکنولوژی ، موسوم به ویزای H-1B محدودیت های جدید اعمال کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ بار دیگر روی ویزاهای مهاجرتی کارمندان حوزه تکنولوژی ، موسوم به ویزای H-1B محدودیت های جدید اعمال کرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، کارکنان حوزه تکنولوژی که اخیرا برای ورود به ایالات متحده درخواست ویزای مهاجرتی داده اند با محدودیت هایی جدی رو به رو خواهند بود.  

بر اساس این محدودیت های جدید از زمان ارسال درخواست تا تایید و یا عدم تایید تنها 5 روز فرصت برای دریافت امکان مهاجرت وجود دارد . بسیاری از شرکت های فن آوری در ایالات متحده از  کارکنان خارجی بسیار ماهر  برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند و حنی مدیران ارشد بسیاری از شرکت های مطرح مثل گوگل و مایکروسافت نیز خارجی تبار هستند.

با این وجود بر اساس قوانین جدیدی که از دوم اوریل در وب سایت مهاجرتی ایالات متحده ظاهر شده است، شرکت ها قادر نیستند تا سال 2019 کارمندان مهاجر جدید را بی دردسر استخدام کنند. درواقع این شرکت های آمریکایی تنها پنج روز فرصت  دارند تا درخواست های مهاجرتی سال  2018 خود را برای ویزای H-1B برای کارگران خارجی بسیار متخصص به وزارت امور خارجه ارسال کنند.

این محدودیت ها در شرایطی اعمال می شود که کاهش دسترسی ها برای ویزای  H-1B به طور بالقوه بر هر شرکتی در ایالات متحده که به نوعی با  صنایع تکنولوژی و سیلیکون ولی در ارتباط است تاثیر می گذارد. به طور ویژه نیز شرایط برای شهروندان خارجی سخت می شود . جالب است بدانید ، شهروندان خارجی تقریبا سه چهارم از نیروی کار فناوری سیلیکون ولی را تشکیل می دهند.

تد شولتز یکی از اعضای لابی آمریکایی به نفع اصلاحات قوانین  مهاجرتی در این خصوص می گوید ؛ "این محدودیت ها تا یک سال کامل به طور آزمایشی اجرایی خواهند شد . قرار است این اصلاحات در برنامه H-1B  توانایی ملت برای جذب بهترین و درخشان ترین افراد را افزایش دهد ، اما ممکن است برخی اصلاحات خودسرانه در این برنامه نتایج معکوس داده و حتی اقتصاد دیجیتال ما را تضعیف کند.

مدتی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده ، بر اصلاح پروسه انتخاب ویزا H-1B تمرکز کرده است، سال گذشته وی اقدام به امضای یک دستور اجرایی برای سازمان های دولتی کرد . لایحه ای که برای بررسی سیاست های رسمی مهاجرت بود (از جمله مواردی که اجازه می دهد همسران دارنده ویزا H-1B در ایالات متحده کار کنند )

ترامپ اوایل اوریل گذشته گفت اعطای  ویزاهای H-1B  به هر فردی کاری اشتباه است و باید بر اساس قابلیت های افراد به آنان ویزا اهدا شود . در حال حاضر خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده از یک برنامه الکترونیکی استفاده می کند تا به طور تصادفی 85،000 نفر از افراد  را برای ویزای  H-1B را در سال انتخاب کند. ویزای H-1B سه ساله است و می توان آنها را تمدید کرد. در حالی که صاحبان ویزا هر سال در ماه آوریل انتخاب می شوند، تا اکتبر نمی توانند کار کنند.

نظرات بینندگان