arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷

گوگل  پروژه "پرستار کودک  دیجیتال" را ثبت اختراع کرد/مانیتورینگ و پرستاری هوشمند کودک

شرکت گوگل موفق شد پروژه "پرستار کودک دیجیتال " خود را ثبت اختراع کند.اختراعی جنجالی که قرار است بر حسب یک پلتفرم فوق پیشرفته اجرایی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شرکت گوگل موفق شد پروژه "پرستار کودک دیجیتال " خود را ثبت اختراع کند.اختراعی جنجالی که قرار است بر حسب یک پلتفرم فوق پیشرفته اجرایی شود.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، یک حق ثبت اختراع 28 صفحه ای که سه سال پیش  از سوی شرکت ثبت شده است،  مجددا به جریان افتاده ، چرا که گوگل به فکر توسعه این ثبت اختراع افتاده و قصد دارد یک پرستار دیجیتال کودک را در سایه همین مجوز  ثبت مجدد کند.

حق ثبت اختراع اولیه که به تصویب شورای عالی اتحادیه اروپا رسیده بود،  تحت عنوان "دستگاه ها و روش های حفاظت از کودکان در منزل"، تایید شده بود .  به طور کلی،این پلت فرم بسیار پیچیده و سازگار برای کمک به والدینی بود که تجربه بالایی نداشتند ویا نیاز به کمک های تکنولوژیک داشتند .

اکنون گوگل تصمیم گرفته برای توسعه فعالیت های خود یک اختراع جدید ، یعنی پرستار کودک دیجیتال را در سیستم خود به ثبت برساند . اسناد ذکر شده پس از اشاره به خطرات بالقوه برای کودکان تنها در خانه، به نیاز مبرم  برای ارتقای  وسایل و روش های  محافظت از کودکان بی مراقب در خانه اشاره می کند

بر اساس پیش بینی ها این سیستم با یک پلتفرم  سرویس هوشمند  است و قادر به ادغام با دیگر ابزارهای هوشمند گوگل و البته شبکه سازی است.سیستمی که مانیتورینگ کودک را نیز ساده تر می کند.با کمک این پرستار دیجیتال کودک، والدین نیازی به استخدام پرستارهای خارج از سیستم هوشمند  نخواهند داشت و می توانند با کمک تعدادی از روش های ترکیبی به موفقیت در حوزه مراقبت از کودک دست پیدا کنند.

نکته مهم تر در خصوص این سیستم این است که می تواند شاخه ها و سوکت های متعددی از  لوازم هوشمند، دوربین ها و حتی قفل درب ها را بر اساس  فرمان والدین  کنترل کند. افزون بر این ها یکی از نقشه های سیستمی موجود در حق ثبت اختراع  گوگل استفاده از یک سیستم پردازش مرکزی است که می تواند اطلاعات خارج از اینترنت مانند پیش بینی های آب و هوایی و داده های محلی  را پردازش کند.

گسترش سیستم پرستار کودک گوگل می تواند به والدین کمک کند در هر شرایطی از حال و روز فرزندان خود مطلع باشند.سخنگوی گوگل در خصوص زمان عملی شدن این ایده  گفت : "ما پتنت های مختلف را در مورد  ایده ها حفظ می کنیم ، بعضی از این ایده ها بعدها به محصولات یا خدمات واقعی تدبیل می شوند و برخی نمی شوند . "

 

نظرات بینندگان