arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۲ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از حمله سایبری شب گذشته تا قوانین مهاجرتی جدید ترامپ

«انتخاب» هر شب مهمترین اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

«انتخاب» هر شب مهمترین اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.

 

مهمترین رویدادهای امروز دنیای فناوری و تکنولوژی در زیر آمده است:

 

بانک های مرکزی 2 کشور  هند و پاكستان  به شدت در حال مبارزه با نفوذ ارزهای دیجیتال به سیستم مالی و اعتباری خود هستند.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

بسیاری از کاربران فیسبوک پس از رسوایی های این شرکت در خصوص نقض قوانین حریم امنیتی کاربران، اقدام به ترک این شبکه اجتماعی و تحریم آن کردند. اما این تحریم واقعا عملی شده است ؟مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

شرکت گوگل موفق شد پروژه "پرستار کودک دیجیتال " خود را ثبت اختراع کند.اختراعی جنجالی که قرار است بر حسب یک پلتفرم فوق پیشرفته اجرایی شود. مشروح خبر را اینجا بخوانید . 

 

دونالد ترامپ بار دیگر روی ویزاهای مهاجرتی کارمندان حوزه تکنولوژی ، موسوم به ویزای H-1B محدودیت های جدید اعمال کرد.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

با توجه به نگرانی های اخیر در راستای افشای اطلاعات کاربران، فیسبوک بدون جنجال رسانه ای، سیستم انتقال اطلاعات با مراکز بیمارستانی را متوقف کرد. مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

شب گذشته ، هکرها از نقص در سوئیچ های سیسکو برای حمله به زیرساخت های مهم سوء استفاده کرده و برای ساعاتی برخی از  سایت های مهم که از سوئیچ‌های سیسکو  استفاده می کردند از دسترس خارج شدند. مشروح خبر را اینجا بخوانید . 

محققان دانشگاه ام آی تی نوعی مینی پهباد هوشمند طراحی کرده اند که به پهباد مینیاتوری نیز مشهور است.  ویدئوی این خبر را اینجا ببینید. 

نخستین ترن هوایی چین که به شکل معلق در آسمان حرکت می کند، رونمایی شد. این ترن هوایی با هدف کاهش آلودگی های زیست محیطی چین طراحی شده و البته بخشی از مسیر خود را از روی زمین نیز طی می کند .ویدئوی این خبر را اینجا ببینید.

 

کمپانی بریتانیایی ویرجین گلکتیک، سه سال پس از سقوط فضاپیمای «وی‌اس‌اس اینترپرایس»، نخستین پرواز و فرود آزمایشی فضاپیمای توریستی سرنشین دار نوع «اسیپس شیپ دو» با نام «وی‌اس‌ای‌ یونیتی» را با موفقیت بر فراز کوه‌های سیرا نوادا ایالات متحده انجام داد. فیلم این خبر را اینجا ببینید. 

نظرات بینندگان