arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۷ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷

حمله موشکی به پایگاه نظامی سوریه در حمص

تلویزیون دولتی سوریه از حمله به این کشور خبر داد و اعلام کرد، چند فروند موشک پایگاه هوایی سوریهدر استان حمص را هدف گرفتند. گزارش ها حاکی از کشته و زخمی شدن چند نفر در این حمله است. تصور می شود حمله توسط نیروهای امریکایی و به بهانه حمله شیمیایی ادعایی تروریست ها در دوما صورت گرفته باشد. پیشتر دولت سوریه و روسیه وقوع حمله شیمیایی در دوما را ادعایی دروغین خوانده بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تلویزیون سوریه از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی یک پایگاه هوایی نظامی در ریف حمص در سوریه خبر داده استبرخی منابع نیز از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی پایگاه هوایی «التیفور» در استان حمص خبر داده‌اندصدای این انفجار‌ها به دلیل اصابت چند موشک بوده است.



تلویزیون سوریه خبر داد، چندین موشک، احتمالا توسط آمریکایی‌ها به سمت پایگاه هوایی «التیفور» در حومه حمص شلیک شده استتلویزیون دولتی سوریه با تایید خبر حمله به این کشور گزارش داد چندین فروند موشک به سمت پایگاه هوایی «التیفور» در استان حمص شلیک شده است.



برخی منابع شب گذشته از احتمال حمله موشکی مجدد آمریکا به سوریه به بهانه حمله شیمیایی ادعایی اخیر در دوما خبر داده بودنداخباری منتشر شده مبنی براینکه نیروی هوایی سوریه موشک‌هایی را رهگیری کرده است.



رسانه‌های سوری خبر دادند که پدافند هوایی سوریه، ۸ موشک شلیک شده به سمت پایگاه هوایی التیفور را منهدم کرده استهمچنین گزارش‌هایی وجود دارد مبنی براینکه کشتی‌های جنگی آمریکا از دریایی مدیترانه موشک‌های توماهاوک به سوریه شلیک کرده اند.



این گزارش‌ها تایید نشده است، اما تصاویر ویدئویی منتشر شده که در آن‌ها جسم ناشناسی در حال پرواز در آسمان لبنان دیده می‌شودکاربرانی در توئیتر اعلام کرده اند که آمریکا حمله گسترده‌ای را علیه سوریه آغاز کرده است.



خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال به نقل از مقامات پنتاگون حمله موشکی آمریکا به سوریه را تکذیب کرد.



با توجه به تکذیب وزارت دفاع آمریکا، برخی منابع احتمال حمله رژیم صهیونیستی را مطرح کرده‌اند./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: امریکا و سوریه
نظرات بینندگان