arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷

حمایت برخی از کارمندان فیسبوک از کنگره/معترضان خواهان بازرسی جدی از زاکربرگ شدند

تعدادی از کارمندان فیسبوک  ضمن حمایت از اقدام امروز کنگره برای بازپرسی از زاکربرگ ، خواهان تشدید پرسشگری ها و اتخاذ اقداماتی جدی علیه وی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تعدادی از کارمندان فیسبوک ضمن حمایت از اقدام امروز کنگره برای بازپرسی از زاکربرگ ، خواهان تشدید پرسشگری ها و اتخاذ اقداماتی جدی علیه وی شدند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، برخی از کارمندان فیس بوک از اعضای کنگره خواستند که برای پایان دادن به تهدیدها علیه امنیت اطلاعات مردم، اقدام به انجام برخی فعالیت های پیشگیرانه کنند.

معترضان خواستار حفاظت از حقوق  مصرف کنندگان و حفظ حریم خصوصی در خارج از  سازمان فیسبوک شده اند. این در حالی است که زاکربرگ امروز باید در جایگاه شهادت ایستاده و به نمایندگان مجلس و سنا توضیحاتی ارائه دهد.

جالب است که طی روزهای اخیر مجلس سنا از سوی  کارمندان فیس بوک و کمیته عملیات سیاسی این شرکت  کمک های اطلاعاتی قابل توجهی را دریافت کرده اند.

قرار است اعضای کمیته قضایی مجلس سنا و کمیته بازرگانی مجلس سنا،به بررسی روند فعالیت های اقتصادی فیسبوک و علل اتفاقات اخیر بپردازند. فردا نیز، قرار است زاکربرگ به کمیته مجلس انرژی و بازرگانی رفته و احتمالا  در خصوص  نقش شبکه اجتماعی در انتشار خبر جعلی و سخنان نفرت انگیز عذرخواهی کند. از سوی دیگر وی باید در خصوص اجازه به کشورهای خارجی برای دخالت در انتخابات رسیدگی کند.

شهادت زاکربرگ در میان فشارهایی انجام می شود که از سوی نهادهای مختلف برای پاسخگویی زاکربرگ مطرح می شود. مدیر فیسبوک بلافاصله پس از دریافت متن حکم حضورش در سنا به درخواست برای شهادت دادن ، پاسخ مثبت داد.

زاکربرگ در ماه آوریل گذشته، اعلام کرد که: "برقراری روابط با مقامات منتخب و کاندیداهای اداری دولتی که دیدگاه ما درباره اینترنت باز و فرهنگ نوآوری را بررسی می کنند  ، مهم است".

بر اساس بیانیه رسمی سنا , "این جلسه فرصتی مهمی برای روشن شدن مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی داده های مصرف کننده  ها و کمک به همه آمریکایی ها برای درک بهتر چگونگی  انتشار اطلاعات شخصی  در اینترنت خواهد بود."

نظرات بینندگان