arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷

دولت فیلیپین: اطلاعات کاربران فیسبوک را نخریده‌ایم

سخنگوی رئیس جمهوری فیلیپین خرید اطلاعات کاربران فیلیپینی در فیسبوک را از شرکت 'کمبریج آنالیتیکا' برای پیروزی رودریگو دوترته در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری این کشور درسال 2016 رد کرد و گفت: این انتخابات شفاف وعادلانه برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت فیلیپین خرید اطلاعات کاربران فیسبوک را رد کرد

'هری راک' سخنگوی رئیس جمهوری فیلیپین با صدوربیانیه ای اعلام کرد: ستاد انتخاباتی دوترته هیچ گونه اطلاعاتی از شرکت «کمبریج آنالیتیکا» برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در دو سال گذشته نخریده است.
«کمبریج آنالیتیکا» شرکت انگلیسی متهم به فروش اطلاعات حساب های شخصی میلیون‌ها کاربرآمریکایی فیسبوک، برای پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 است.
این شرکت اکنون با اتهام جدید دیگری روبه روست که براساس آن با فروش اطلاعات شخصی کاربران فیلیپینی فیسبوک به ستاد انتخاباتی «رودریگو دوترته» زمینه پیروزی وی در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2016 را فراهم کرده است.
طبق گزارشی که هفته گذشته در روزنامه 'ساوت چاینا مورنینگ' پست منتشر شد، ' اس سی ال' شرکت مادر 'کمبریج آنالیتیکا' مدعی شده که به ستاد انتخاباتی دوترته در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری کمک اطلاعاتی کرده است.
این درحالی است که 'راک' سخنگوی دوترته دربیانیه خود تاکید کرد: انتخابات در شرایط عادلانه ای برگزار شده و معامله ای با شرکت یاد شده برای خرید اطلاعات صورت نگرفته است.
وی درحمایت از رئیس جمهوری این کشور گفت: پیروزی دوترته نباید با 'اتهامات ثابت نشده' تضعیف شود.
قانونگذاران انگلیسی، الکساندر نیکس، مدیر اجرایی شرکت کمبریج آنالیتیکا را در خصوص نقش وی در درز داده های مرتبط با میلیون ها نفر ازکاربران فیسبوک مورد سوال قرار داده اند.
طبق گزارش ساوت چاینا پست، شرکت آنالیتیکا، درخارج از آمریکا ، بیشترین اطلاعات را از کاربران فیلیپینی برداشت کرده است.
کاربران فیسبوک 1.17 میلیون نفر از جمعیت بیش از 100 میلیون نفری فیلیپین را تشکیل می دهند.
این رسانه جنوب شرق آسیا گزارش داده بود:نیکس مدیر اجرایی' آنالیتیکا' یک سال پیش از انتخابات فیلیپین با 'خوزه گابریل پمپی لاوینا' از افراد تاثیر گذار در ستاد انتخاباتی دوترته دیدار داشته است.
رسانه های فیلیپینی پیشتر گزارش دادند: تحقیقات نشان می دهد که فیلیپینی ها بیش از مردم کشورهای دیگر، زمان بیشتری را برای حضور در شبکه های اجتماعی اختصاص می دهند.
'لاوینا' نیز درواکنش به این موضوع با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: دیدار وی با نیکس مدیر اجرایی آنالیتیکا مربوط به یک ناهار کاری در مه سال 2015 در حاشیه یک کنفرانس بوده و دیگر با وی ارتباطی نداشته است.
کمیسیون امنیت داده های فیلیپین نیز بتازگی گزارش داد درحال ارتقای راهکارهای امنیتی برای جلوگیری از درز اطلاعات عمومی در شبکه اجتماعی فیسبوک است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان