arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۷

فرصت های شغلی انسان ها در تسخیر ربات ها/زارا در استخدام ربات ها پیشگام شد

در شرایطی که مشاغل انسان ها روز به روز بیشتر در دنیای تکنولوژی غرق می شوند ربات ها را می توان رقبایی جدی برای انسان ها در محیط شغلی دانست. در این میان شرکت زارا به عنوان یک برند مشهور بخش بزرگی از فرایند خدمات خود را از طریق ربات ها پیش می برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در شرایطی که مشاغل انسان ها روز به روز بیشتر در دنیای تکنولوژی غرق می شوند ربات ها را می توان رقبایی جدی برای انسان ها در محیط شغلی دانست. در این میان شرکت زارا به عنوان یک برند مشهور بخش بزرگی از فرایند خدمات خود را از طریق ربات ها پیش می برد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از وال استریت ژورنال،شرکت زارا سال هاست که به سبب استراتژی های آنلاین خرده فروشی  خود در حوزه مد مورد حسادت رقبا واقع شده است. اما این شرکت برای افزایش توان رقابتی خود وارد یک چالش جدی تر شده است.

به نظر می رسد هلدینگ زارا قصد دارد رشد خود را از طریق کلیک کاربران ارتقا دهد. بخشی از این استراتژی جدید شامل سیستم تولید و توزیع سریع و آتشین است. این سیستم به زارا اجازه می دهد تا از هزاران فروشگاه خود از جمله 85  فروشگاه خود در ایالات متحده به عنوان مکان  هایی مناسب  برای خدمات آنلاین به مشتریان استفاده کند.

به گفته مدیران این شرکت  بیش از یک سوم فروش  زارا در جهان به شکل آنلاین به واسطه فروشگاه های مجازی انجام می شود. اما این حجم تقاضا برای خرید کالاهای مختلف از زارا بار ترافیکی بسیار بالایی را به این شرکت تحمیل کرده و گاهی سرعت خدمات رسانی و تحویل کالاها را به حداقل می رساند.

اما زارا در اوائل سال جاری، به منظور ارتقاء این فرایند، یک نسخه رباتیک را ارائه کرد. نسخه ای هوشمند که  از کلیک و جمع آوری سفارشات تا بسته بندی و تحویل خودکار کالاها را شامل می شود.

اما این فرایند شگفت انگیز چگونه انجام می شود ؟ در یک فروشگاه سنتی وقتی خرید را انجام می دهید ، یک انسان کالای مورد نظر شما را از انبار پیدا کرده، بسته بندی می کند و البته از طریق پیک برای شما ارسال می کند. اما در فروشگاه رباتیک زارا ماجرا به کل متفاوت است.

در این فروشگاه آنلاین ، ابتدا سفارشات ثبت می شوند و سپس از طریق اسکن و کد هوشمند وارد چرخه سفارشات زارا می شود. در همین لحظه یک ربات که در پشت صحنه حضور دارد، سفارشات آنلاین را  بررسی کرده و با کنترل کدها، شروع به جستجوی سفارش مشتری می کند.سپس این خریدها را وارد فرایند فروش می کند.

نگاهی به مسیر این قدامات رباتیک نشان می دهد زارا چالش های شدیدی را برای حفظ حرکت خود د مسیری ممتاز و کنار زدن رقبا ایجاد کرده است .

از زمان ورود ربات ها به سیستم فروش زارا ، رشد شعبه های رباتیک نسبت به شعبه های سنتی زارا 20 درصد رشد را تجربه کرده است و این را شاید بتوان پیروزی نیروی رباتیک بر نیروی انسانی دانست.

شرکت ایندیتکس به عنوان یکی از بزرگترین خرده فروش جهان در زمینه فروش برندهای تجاری که مارک هایی مثل برشکا را در خود جای داده نیز یکی از پیشگامان عرصه خرید و فروش هوشمند در جهان است.

پدرو آگیلار یک تحلیلگر بازار ساکن لندن گفت: شرکت خرده فروشی ایندیتکس برای افزایش فروش خود در جهان روشی مناسب برای سرویس تحویل کالاها و خدمات اتخاذ کرده که ترکیبی است از تکنولوزی و علوم رباتیک .

آقای آگیلار  ادامه می دهد :"در مکان هایی که اینترنت در حال پیشرفت و رشد است(مانند لندن)باید اراه حل هایی  برای بهبود خدمات به مصرف کننده ایجاد شود."

این روزها کافیست کلیک کنید تا خریدتان ثبت شده و تحویل داده شود.در ایالات متحده، به طور متوسط طی سه سال گذشته نرخ فروش آنلاین  ​​8٪  رشد داشته است.

در سوئد  نیز در حدود یک چهارم از تقریبا 250 فروشگاه  به خریدهای اینترنتی وابسته هستند. شرکت ایندیتکس می گوید در حال کار بر روی عرضه سرویس هایی   است که  بازارهای اصلی در اروپا را تسخیر کند .

زارا، نیز در 44 کشور از مجموعه 94 کشوری که در آن ها حضور دارد، فروشگاه های هوشمند خود را به راه انداخته است. در ماه مه، زارا گفت که از یک فروشگاه بزرگ در لندن پیروی می کند و سپس آن را به فروشگاه های دیگر در سراسر جهان رونق می دهد.

در میان تمامی این تحولات آیا واقعا می توان گفت امنیت شغلی انسان ها به واسطه نفوذ ربات ها مورد تهدید واقع شده است؟نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نظرات بینندگان