arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۷

انگلیس با مشارکت در حمله نظامی به سوریه موافقت کرد

دفتر نخست‌ وزیری انگلیس شامگاه پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت این کشور با مشارکت در حمله نظامی ائتلاف به رهبری آمریکا علیه سوریه موافقت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت انگلیس با مشارکت درحمله نظامی علیه سوریه موافقت کرد

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: عصر امروز اعضاء کابینه ملاقات و درباره حمله صورت گرفته علیه غیرنظامیان در شهر دوما سوریه بحث و گفت‌وگو کردند.
این بیانیه می‌افزاید: نخست‌وزیر انگلیس در این نشست عنوان کرد که در این حمله تکان‌دهنده 75 تن به‌گونه‌ای غیرانسانی جان باختند. اعضاء کابینه توافق کردند که رژیم بشار اسد سابقه استفاده از سلاح شیمیایی دارد و به‌احتمال‌زیاد مسئول حمله شنبه گذشته بوده است.
بیانیه یادشده افزود که پس از گفت‌وگوهای صورت گرفته از سوی تمام شرکت‌کنندگان 'کابینه تصمیم گرفت که این مهم است استفاده از سلاح شیمیایی نبایستی بدون پاسخ بماند.'
بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری انگلیس، اعضاء کابینه این کشور درباره ضرورت مهار استفاده بیشتر از سلاح شیمیایی توسط سوریه توافق و ' تاکید کردند که نخست‌وزیر انگلیس بایستی به همکاری خود با آمریکا و فرانسه به‌عنوان هم‌پیمانان انگلیس در جهت اقدام هماهنگ بین‌المللی ادامه دهد.'
به گزارش ایرنا، دور تازه تنش‌ها در روابط روسیه و آمریکا و اتهامات غرب به دمشق به دنبال حمله شیمیایی اخیر به شهر دوما در سوریه آغاز شد. دولت سوریه بارها هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی علیه شهروندان خود را رد و درعین‌حال با سفر بازرسان سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی به سوریه برای تحقیق درباره این ادعا موافقت کرده است.
در همین حال منابع انگلیسی می‌گویند که روسیه خواستار تشکیل نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی حمله احتمالی نظامی ائتلاف به رهبری آمریکا علیه سوریه شده است.
تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته از سوی نشریه تایمز نشان می‌دهد که بیشتر مردم انگلیس موافق با مشارکت نظامی کشورشان در حمله ائتلافی به رهبری آمریکا علیه سوریه نیستند و فقط یک‌پنجم آن‌ها موافق این مشارکت هستند.
تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفت که در جریان آن 75 تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند.
این در حالی است که دولت سوریه، هر گونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد هم استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است.

نظرات بینندگان