arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷

نیویورک‌تایمز: بر خلاف لفاظی‌های ترامپ، حمله آمریکا به سوریه محدود بود/ این حملات به نحوی برنامه‌ریزی شده بود که باعث اقدام تلافی‌جویانه روسیه و ایران نشود

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت: در مقایسه با حمله مشابه پارسال، ترامپ این بار در حمله به سوریه اهداف بیشتری را با قدرت آتش بالاتری هدف قرار داد. اما نهایتا، آنچه او انجام داد همچنان یک عملیات محدود بود که آشکارا به نحوی برنامه‌ریزی شده بود که باعث تحریک حامیان سوریه در روسیه و ایران به انجام اقدام تلافی‌جویانه نشود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

روزنامه «نیویورک‌تایمز» نوشته با وجود آنکه ترامپ در روزهای گذشته بیانیه‌های تندی صادر کرد، اما در عمل حمله این کشور به سوریه محدود و حساب‌شده بود تا از تحریک ایران و روسیه به تلافی‌جویی جلوگیری شود.

به گزارش انتخاب؛  روزنامه «نیویورک‌تایمز» روز شنبه در واکنش به اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه، نوشت در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پیش از حمله طوری صحبت می‌کرد که گویا یک اقدام نظامی گسترده پیش روست، اما در عمل آمریکا و متحدانش به یک حمله محدود بسنده کردند.

در ابتدای این گزارش آمده است: «در مقایسه با حمله مشابه پارسال، رئیس‌جمهور ترامپ این بار در حمله به سوریه اهداف بیشتری را با قدرت آتش بالاتری هدف قرار داد. اما نهایتا، آنچه او انجام داد همچنان یک عملیات محدود بود که آشکارا به نحوی برنامه‌ریزی شده بود که باعث تحریک حامیان سوریه در روسیه و ایران به انجام اقدام تلافی‌جویانه، نشود.»

نیویورک‌تایمز با اشاره به ابراز نگرانی روزهای گذشته «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا از اینکه یک حمله گسترده به بروز درگیری‌های غیرقابل کنترل منجر شود، نوشته است: «با وجود تمام لفاظی‌های تندی که آقای ترامپ این هفته داشت، او گونه‌ای از حمله را برگزید که به نظر می‌رسد در آن تلاشی برای آسیب به ماشین جنگی آقای [بشار] اسد [رئیس‌جمهور سوریه] یا مرکز فرماندهی و کنترل نیروهای فراتر از تسلیحات شیمیایی، نشده بود. همچنین بعید به نظر می‌رسد که این حمله یک شبه موازنه کلی نیروها در هفت سال جنگ داخلی خونین سوریه را تغییر دهد.»

بنا بر این گزارش، دلیل اصلی خودداری از گسترش دامنه حملات علیه سوریه، نگرانی آمریکا از واکنش احتمالی روسیه و ایران بوده است. در روزهای گذشته شماری از فرماندهان نظامی آمریکا نسبت به اینکه مسکو و تهران واکنش تندی به حمله شدید به سوریه نشان دهند، ابراز نگرانی کرده بودند.

منبع: فارس
برچسب ها: ترامپ
نظرات بینندگان