arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۹ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷

برف بهاری چهره زنجان را سفید پوش کرد

در روزهای پایانی فروردین بارش برف چهره برخی از شهرهای استان زنجان را سفید پوش کرد و دمای بیشتر مناطق این استان به 2 درجه زیر صفر رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برف بهاری چهره زنجان را سفید پوش کرد

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در شب گذشته بارش برف چهره شهرهای خرمدره، ابهر، قیدار ، ارتفاعات طارم و ماهنشان را سفید پوش کرد و در شهر زنجان نیز این وضعیت تا حدی نمود داشت.
حسین سلطانی افزود: با توجه به اطلاعیه های قبلی، دمای هوا در بیشتر مناطق به زیر صفر رسید و طی 24 ساعت گذشته ایستگاههای هواشناسی خیرآباد، قیدار و ابهر منفی 2 درجه و شهر زنجان نیز صفر درجه را ثبت کردند که روند کاهشی دما ادامه خواهد یافت.
وی بیان کرد: بر اساس پیش بینی انجام گرفته دمای هوای شهر زنجان صبح روز/سه شنبه/ به منفی چهار درجه و خیر آباد زنجان نیز به منفی هفت درجه خواهد رسید.
این کارشناس ادامه داد: وضعیت جوی امروز/سه شنبه/ این استان نیز آسمانی ابری همراه با بارش پراکنده برف و باران پیش بینی شده که این سامانه عصر امروز از استان خارج خواهد شد.
وی اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد تا پایان هفته جاری سامانه بارشی در این استان وجود ندارد و طی روزهای پایانی هفته نیز دمای هوا روند افزایشی خواهد یافت.
سلطانی افزود: در 24 ساعت گذشته ماهنشان با دمای 18 درجه گرمترین ایستگاه هواشناسی استان بود و دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان نیز بین صفر و 13 درجه بالای صفر بوده است.
به گفته این کارشناس، دمای کنونی شهر زنجان صفر درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت 2 درجه کاهش نشان می دهد.
هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.

نظرات بینندگان