arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۷

اردوغان: مرزهایمان با سوریه را به «مناطق امن» تبدیل می‌کنیم / ۳.۵ میلیون آواره سوری در ترکیه حضور دارند

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد، کشورش مجبور است به خاطر آینده خود همه مناطق مرزی سوریه با ترکیه را به مناطقی امن تبدیل کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد، کشورش مجبور است به خاطر آینده خود همه مناطق مرزی سوریه با ترکیه را به مناطقی امن تبدیل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سیریا نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ضمن سخنرانی در پارلمان این کشور گفت، مقدار مساحتی که از خاک سوریه به لطف عملیات‌های "سپر فرات" و "شاخه زیتون" ایمن گشته‌اند، مهم است اما کافی نیست و آنکارا مجبور است به خاطر آینده خود مناطق مرزی سوریه با آنکارا را به مناطق امنی تبدیل کند.

اردوغان افزود، تعداد کسانی که به جرابلس، الباب و الراعی سوریه بازگشتند به ۱۶۰ هزار سوری می‌رسد و این تعداد نسبت به کسانی که به عفرین بازخواهند گشت، بیشتر است. ترکیه در حال مقدمه‌چینی ویژه برای بازگشت آنها به این شهر است.

وی ادامه داد، حدود ۳.۵ میلیون آواره سوری در ترکیه وجود دارد که در انتظار بازگشت به کشور خود هستند، به همین دلیل باید همه مناطق مرزی سوریه با ترکیه از ادلب گرفته تا تل‌رفعت، از منبج گرفته تا عین العرب و از تل‌أبیض گرفته تا راس‌العین و در نهایت حسکه به مناطق امنی تبدیل شوند.

رئیس جمهور ترکیه مدعی شد، "آنکارا به مبارزه با تروریسم و نه به هواداری از آن در همه اشکالش پرداخته است! تعداد تروریست‌هایی که با آغاز عملیات نظامی "شاخه زیتون" در ۲۰ ژانویه در عفرین خنثی شدند بیش از ۴۰۰۰ هزار تن هستند، در ترکیه و شمال عراق هم ۵۵۰ تن از نیروهای حزب کارگران کردستان خنثی شدند که آنکارا آنها را تروریست می‌داند.

نظرات بینندگان