arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۳ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۷

چه كسي در مجلس گفت «دختر خوشگلا...»؟

نماينده محلات در مجلس که عضو هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان هم هست، از دو احتمال در رابطه با «به ما اين دختر خوشگل‌ها رو نشون بده» صحبت مي‌کند. او مي‌گويد: «دو احتمال مطرح است؛ اول اينکه ممکن است صداگذاري شده باشد که هيئت نظارت به صورت ويژه قرار است پيگيري کند». او در پاسخ به اينکه اين صدا در پخش زنده راديو شنيده شده، چطور ممکن است صداگذاري شده باشد، گفت: «از بحث‌هايي که با آقاي «کيايي»، مدير روابط عمومي مجلس و بعضي نمايندگان و برخي اعضاي هيئت‌رئيسه داشتيم، اين بود که ممکن است صداگذاري شده باشد که در حال پيگيري هستند».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شرق: روز سه‌شنبه؛ «جهانبخش محبي‌نيا» مشغول صحبت درباره يک طرح در مجلس بود. ميان دو جمله‌اش سکوت کرد تا نفسي بگيرد، صداي مجلس از راديو پخش مستقيم مي‌شد. در‌حالي‌که محبي‌نيا ساکت بود، ناگهان صدايي دورتر از ميکروفون اصلي به گوش رسيد: «به ما اين دختر خوشگل‌ها رو نشون بده». آنها که زنده گوش مي‌دادند، شوکه شدند و آنها هم که نشنيده بودند، از آرشيو راديو بيرون کشيدند و در فضاي مجازي به اشتراک گذاشتند؛ يک بار، دو بار، سه بار و چندين بار. جمله را درست شنيدند: «به ما اين دختر خوشگل‌ها رو نشون بده». از مجلس شوراي اسلامي چنين صدايي آمد.

اين جمله در فضاي مجازي حکم بمب را دارد؛ بيشتر حساب‌ها و کانال‌ها در تلگرام، توييتر و اينستاگرام که باز شود، اين جمله به گوش مي‌رسد: «به ما اين دختر خوشگل‌ها رو نشون بده». درباره اينکه چه کسي اين جمله را گفته، اسامي مختلفي مطرح شده است. حالا حجت‌الاسلام «عليرضا سليمي»، نماينده محلات در مجلس که عضو هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان هم هست، از دو احتمال در رابطه با «به ما اين دختر خوشگل‌ها رو نشون بده» صحبت مي‌کند. او مي‌گويد: «دو احتمال مطرح است؛ اول اينکه ممکن است صداگذاري شده باشد که هيئت نظارت به صورت ويژه قرار است پيگيري کند». او در پاسخ به اينکه اين صدا در پخش زنده راديو شنيده شده، چطور ممکن است صداگذاري شده باشد، گفت: «از بحث‌هايي که با آقاي «کيايي»، مدير روابط عمومي مجلس و بعضي نمايندگان و برخي اعضاي هيئت‌رئيسه داشتيم، اين بود که ممکن است صداگذاري شده باشد که در حال پيگيري هستند».

او افزود: «اگر صدا‌گذاري شده باشد، بايد ديد چه کساني اين کار را کرده‌اند». او درباره احتمال دوم هم گفت: «ممکن است که واقعيت داشته باشد که در آن صورت در هيئت نظارت بررسي مي‌کنيم که چه کسي بوده». او درباره اسامي مطرح‌شده هم گفت: «اسامي‌ای که مطرح شده، واقعيت ندارد و ممکن است دوستي و دشمني با برخي نمايندگان وجود داشته باشد». او افزود: «به صورت ويژه از طريق هيئت نظارت پيگيري مي‌کنيم؛ گفتيم که کل فيلم را بازبيني کنيم». او در پاسخ به اينکه فيلم کدام بخش از مجلس قرار است بازبيني شود، گفت: «کل فيلم؛ قسمت هيئت رئيسه و کل اطراف آقاي محبي‌نيا و همين‌طور از نظر فني بررسي شود که آيا امکان دارد دو تا ميکروفون هم‌زمان باز باشد؟». او درباره جلسه هيئت نظارت هم گفت که قرار است هفته آينده جلسه تشکيل و بررسي شود. او گفت که «اگر اين صدا اصالت داشته باشد، در هيئت نظارت با فرد گوينده برخورد خواهد شد».

در همين حال تعدادي از نمايندگان مجلس در نامه‌اي به رئيس مجلس شوراي اسلامي، خواستار رسيدگي به پخش «به ما اين دختر خوشگل‌ها رو نشون بده» از تريبون روز سه‌شنبه مجلس و برخورد با فرد خاطي شدند. «عليرضا رحيمي»، نماينده تهران به «ايسنا» گفته که «تعدادي از نمايندگان با سلايق مختلف سياسي نامه‌اي به هيئت‌رئيسه و رئيس مجلس تنظيم کردند و خواستار بررسي حاشيه‌هاي پيش‌آمده هنگام نطق يکي از نمايندگان در جلسه سه‌شنبه شدند». به گفته او «اين اتفاق باعث رنجش و کدورت هم‌وطنان به‌خصوص بانوان شد. ما در اين نامه از هيئت‌رئيسه درخواست رسيدگي و برخورد لازم با فرد مربوطه را داشتيم البته هنوز محرز نيست که اين صدا متعلق به نماينده يا اشخاص ديگري است که به ندرت در بين جايگاه نمايندگان تردد مي‌کنند». اين عضو هيئت‌رئيسه فراکسيون اميد تأكيد کرد: «مهم آن است که اتفاقي خلاف شئونات اخلاقي و عرفي در مجلس رخ داده، هيئت‌رئيسه نسبت به اين مهم مسئول است و بايد برخورد کند». او درباره نحوه برخورد هيئت‌رئيسه، گفت: «هيئت‌رئيسه مي‌تواند دو نوع برخورد داشته باشد؛ يکي اينکه موضوع را براي رسيدگي به هيئت‌رئيسه ارجاع دهد و ديگر اينکه مستقيم فرد يا گروهي را مأمور رسيدگي کند».


نامه به لاريجاني
رحيمي همچنين به بازبيني فيلم جلسه اشاره کرد و گفت: «به لحاظ اهميت موضوع شخصا فيلم جلسه ديروز را بازبيني کردم، صدا ساختگي نيست؛‌ صدايي است که داخل صحن بوده اما به‌هيچ‌وجه هويت صدا و شخص قابل تشخيص نيست چون صحنه تصويربرداري نشده است». به اين ترتيب مي‌توان گفت فرضيه صداگذاري به کل مردود است. اين نماينده مجلس همچنين گفت که فراکسيون زنان به‌شدت پيگير اين نامه است.

در متن نامه مذکور که به لاريجاني رئيس مجلس نوشته‌ شده، آمده: «در جلسه علني روز سه‌شنبه ٢٨/١/٩٧ هم‌زمان با نطق آقاي محبي‌نيا، صداي ديگري از زبان فردي در تريبون مجلس در رسانه‌ها پخش شده که حاوي کلمات زشت و خلاف شئونات و آموزه‌هاي اسلامي است، اين موضوع باعث جريحه‌دارشدن قلوب ملت شريف و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي شده است. لذا مقتضي است دستور فرماييد فورا موضوع جهت رسيدگي و اعمال مجازات قانوني مرتکب در هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان يا ديگر مراجع قانوني اقدام شود». البته اين نخستين بار نيست که در مجلس حوادثي دور از شأن آنجا اتفاق مي‌افتد؛ سلفي با موگريني در جريان مراسم تحليف روحاني، صحنه‌هاي گلابي‌خوردن قاضي‌پور و از همه پر سر و صداتر، ضرب‌وشتم خبرنگار روزنامه ايران توسط نادر قاضي‌پور، نماينده اروميه تنها نمونه‌هايي از اين رفتارهاست. البته حمله «هاجر چناراني» با پايه ميکروفون به يکي از مسئولان استانداري خراسان رضوي در يک مراسم را هم نبايد از ياد برد؛ حالا بايد ديد اين بار با فردي که گفته «به ما اين دختر خوشگل‌ها رو نشون بده» چه برخوردي خواهد شد.

نظرات بینندگان