arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
سالک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

۶۵ درصد مردم از فیلترینگ تلگرام ابراز خرسندی کردند / روسیه، انگلیس، آلمان و فرانسه هم به فیلتر تلگرام رو آورده‌اند / پیام رسان‌های داخلی توانایی پوشش ۸۰ میلیون نفر را دارند / مردم در کوچ از تلگرام به پیام رسان‌های داخلی تحت تاثیر القائات بیگانگان قرار نگیرند

احمد سالک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: پیام رسان های داخلی توانایی پوشش 80 میلیون نفر را دارندو امیدواریم ظرفیت های این پیام رسان ها افزایش یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

۶۵ درصد مردم از فیلترینگ تلگرام ابراز خرسندی کردند / روسیه، انگلیس، آلمان و فرانسه هم به فیلتر تلگرام رو آورده‌اند / پیام رسان‌های داخلی توانایی پوشش ۸۰ میلیون نفر را دارند / مردم در کوچ از تلگرام به پیام رسان‌های داخلی تحت تاثیر القائات بیگانگان قرار نگیرند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: پیام رسان های داخلی توانایی پوشش 80 میلیون نفر را دارندو امیدواریم ظرفیت های این پیام رسان ها افزایش یابد.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام احمد سالک افزود: سروش، آی گپ، گپ، بله و ویسپی پیام رسان های داخلی هستند که جایگزین تلگرام شده اند که با تقویت این شبکه ها کار بزرگی در کشور انجام می دهیم.

وی در گفت وگو با ایرنا یادآور شد: پیام رسان سروش اعلام کرده که می تواند تا 20 میلیون نفر را پوشش دهد، در کل تمام این شبکه ها می توانند حدود 80 میلیون نفر را تحت پوشش قرار دهند ولی امیدواریم به مرور دامنه امکانات و پشتیبانی آنان افزایش یابد و زیرساخت ها تقویت شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: امیدواریم کوچ مردم در فضای مجازی از تلگرام به پیام رسانان داخلی که بسیار حساس است تحت تاثیر القائات و فضاسازی بیگانگان قرار نگیرد، ملت ایران با بصیرت هستند و به خوبی این موضوع را درک می کنند.

سالک یادآور شد: در یک نظرسنجی 65 درصد مردم از فیلترینگ تلگرام ابراز خرسندی کردند، 25 درصد نیز آمادگی خود را برای استفاده از پیام رسان های داخلی اعلام کرده و برای آنها تفاوتی ندارد ولی تعدادی هم مخالفت کرده اند که اکثر آنها برخی جریان های سیاسی داخلی و خارجی هستند، این جریانات منافع سیاسی خود را در شایع افکنی ها و بحران می دانند از این رو نمی خواهند تلگرام بسته شود.

وی افزود: قرار شده است مسئولان تمامی پیام رسان های داخلی درجلسه کمیسیون فرهنگی مجلس حضور یابند.

وی با بیان این که تلگرام به ابزاری در دست دشمنان تبدیل شده بود، اظهارداشت:روسیه، انگلیس، آلمان و فرانسه به فیلترینگ تلگرام رو آورده اند، زیرا این پیام رسان بنیان خانواده ها را از بین می برد و امنیت کشورها را به هم می ریزد.

به گزارش ایرنا، از اوایل امسال اخباری درباره مسدودسازی پیام‌رسان‌ تلگرام که گفته می شود حدود 40 میلیون ایرانی در آن عضویت دارند، منتشر شده است.

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری که پیش از این، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود، در این باره گفته است: دولت دوست ندارد اطلاعات میلیون‌ها کاربر ایرانی، تنها در بستر یک پیام‌رسان خارجی رد و بدل شود، از همین رو به جد تلاش می‌کند تا با تقویت نرم‌افزارهای بومی و ارائه سرویس‌های باکیفیت از سوی این پیام‌ رسان‌ها، بیشترین حجم تراکم حضور مردم به تدریج به پیام‌ رسان‌های ایرانی منتقل شود.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در روزهای اخیر در یکی از صفحه های اجتماعی خود در این باره نوشت: بحث پیام‌رسان‌ و رسانه دو موضوع مجزاست که امروز بنا به شرایطی در کشور ما به هم آمیخته است، برخی محدودیتهای رسانه‌ای مبحث پیام رسانها را تحت الشعاع خود قرار داده است پیام‌رسان‌ها یکی از زیرساختهای توسعه اقتصاد دیجیتال هستند.

وی درباره مبحث امنیت در پیام‌رسان‌های داخلی نیز نوشت: بحث امنیت اطلاعات و حریم خصوصی بسیار حائز اهمیت است قوانینی داریم و چند روز پیش هم قوه قضاییه آیین نامه‌ای اعلام کرد اما نیاز به شفاف سازی بیشتری دارد. مصادیق صدور احکام قضایی بایستی شفاف تر اعلام شود و این نیازمند حمایت قانونی مجلس است. دین ما و قوانین ما تاکید بر این مساله دارند و اکنون با شفاف سازی قانونی باید ضمانتهای اجرایی را روشن کرد.

رهبر معظم انقلاب 21 فروردین در دیدار با مسئولان و مدیران نظام، بر لزوم حفظ امنیت حریم داخلی افراد در فضای مجازی تاکید و تعرض به آن را «حرام شرعی» عنوان کردند که نباید انجام شود.

29 فروردین نیز کانال پایگاه اطاع رسانی دفتر حفظ و نشر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به نشانی KHAMENEI.IR اعلام کرد فعالیت در تلگرام را متوقف می کند و پس از آن بسیاری از دستگاه های اجرایی، فعالیت کانال های خود را در تلگرام متوقف کرده و به پیام رسان های داخلی کوچ کردند.

نظرات بینندگان