arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

سردار کوثری: قبل از انقلاب در باشگاه تاج و ابومسلم بازی می‌کردم؛ درآمدم آن روز از الان بیشتر بود

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در قرارگاه ثارالله، بابیان اینکه سپاه هیچ‌گاه به جوسازی‌ها علیه خود توجه نکرده و به خدمت‌رسانی مردم و حفاظت از دستاورد‌های نظام و حریم ولایت ادامه خواهد داد، ضمن تشریح روند شکل‌گیری سپاه پاسداران و مشی پاسداری به خاطراتی جالب از دوران پاسداری خود اشاره کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جام جم نوشت:جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در قرارگاه ثارالله، بابیان اینکه سپاه هیچ‌گاه به جوسازی‌ها علیه خود توجه نکرده و به خدمت‌رسانی مردم و حفاظت از دستاورد‌های نظام و حریم ولایت ادامه خواهد داد، ضمن تشریح روند شکل‌گیری سپاه پاسداران و مشی پاسداری به خاطراتی جالب از دوران پاسداری خود اشاره کرد.

 

کوثری در همین رابطه به ذکر مسئله‌ای جالب پرداخت و خاطر نشان کرد: تا قبل از تاسیس سپاه دانشجوی رشته تربیت‌بدنی و هم‌کلاس شهید ناصر کاظمی از شهدای غرب در دانشگاه تهران بودم و هم اینکه فوتبالیست دو باشگاه تاج سابق (قبل از انقلاب) و ابومسلم خراسان بودم و خیلی بیش از الان درآمد داشتم.

وی افزود: بینسال‌های ۵۸ تا سال ۶۱ که دستمزد پاسداران رقمی در حدود ۲ هزار تومان بود کسی این مبلغ را دریافت نمی‌کرد و حتی باگذشت ۱ دهه از انقلاب کسی در سپاه رسمی و حتی بیمه هم نبود. اما هیچ‌گاه بچه‌های پاسدار به‌عنوان شغل وارد سپاه نشدند و به خاطر علقه‌ای که به تأمین امنیت مردم و دستاورد‌های انقلاب داشتند در پایگاه‌های سپاه حضور پیدا می‌کردند. در کل خواستم به این موضوع تأکید کنم پاسداری شغل نیست، پاسداری حفاظت از دستاورد‌های نظام و انقلاب اسلامی است.

نظرات بینندگان