arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

آخرین وضعیت اعتراضات بانه؛ کسبه به خاطر اعتصاب بازداشت نشده‌اند / اعتراض‌ها به سخنرانی جلیلی طبیعی بود

عضو شورای شهر بانه درباره تحصن کسبه این شهر گفت: از یک‌شنبه هفته گذشته بعد از بسته شدن معابر مرزی، حرکت خودجوشی برای بستن بازار شکل گرفت و ما همه تلاشمان این است که مردم مغازه‌ها را باز کنند چون از این وضعیت همه متضرر می‌شوند.الآن بازار بانه تقریباً بسته است هرچند تعدادی از مغازه‌های خدماتی مثل سوپرمارکت‌ها شروع به کارکرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک عضو شورای شهر بانه گفت: از بازاری‌ها کسی دستگیر نشده است حتی فردی هم که اعتراض شدیدی در فضای مجازی کرده بود، دستگیر نشد، شاید تذکری به او داده باشند.

به گزارش انتخاب؛ هیوا بلندهمت عضو شورای شهر بانه درباره تحصن کسبه این شهر اظهار کرد: از یک‌شنبه هفته گذشته بعد از بسته شدن معابر مرزی، حرکت خودجوشی برای بستن بازار شکل گرفت و ما همه تلاشمان این است که مردم مغازه‌ها را باز کنند چون از این وضعیت همه متضرر می‌شوند.

او افزود: الآن بازار بانه تقریباً بسته است هرچند تعدادی از مغازه‌های خدماتی مثل سوپرمارکت‌ها شروع به کارکرده‌اند.

این مقام محلی درباره سفر هفته گذشته سعید جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی به بانه بیان کرد: آقای جلیلی یک سفر ادواری به کردستان انجام دادند و ما هم از ایشان که در این برهه زمانی به کردستان آمدند، تشکر می‌کنیم. اما همان‌طور که می‌دانید در مناطق مرزی ما کار اساسی صورت نگرفته است که مردم شاغل باشند. اینجا هیچ کارخانه تولیدی نیست و بیکاری فراوان است.

وی افزود: ما امیدواریم که مشکلات حل شود و ایشان هم یک قول‌هایی دادند هرچند صریح گفتند که صد درصدی قول نمی‌دهند ولی گفتند که پیگیری می‌کنند.

بلندهمت درباره بسته شدن معابر مرزی در کردستان تأکید کرد: یک بحثی درباره نقش دولت عراق دربسته مرزها مطرح بوده که ما دیپلماسی کشورمان را آن‌قدر ضعیف نمی‌بینیم که نتواند با دیپلماسی مشکلات را حل کند.

عضو شورای شهر بانه درباره برخی اعتراض‌ها و شعارها در سخنرانی سعید جلیلی در بانه گفت: این طبیعی است که در این وضع بازار و دلار یک عده جوان بخواهند اعتراضی کنند و اتفاق بزرگی نبوده است.

بلندهمت همچنین گفت: از بازاری‌ها کسی دستگیر نشده است حتی فردی هم که اعتراض شدیدی در فضای مجازی کرده بود، دستگیر نشد، شاید تذکری به او داده باشند. اگر کسی هم بازداشت‌شده باشد به خاطر تخریب اموال عمومی بوده به جرم اغتشاش بوده و کسی به خاطر تحصن و اعتصاب بازداشت نشده است.

چهارشنبه‌شب سعید جلیلی نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مسجد جامع شهربانه سخنرانی کرد. حضار که انتظار داشتند این مقام امنیتی به مشکلات اخیر بانه بپردازد با سخنرانی جلیلی درباره مسائل منطقه و روابط ایران با همسایگان مواجه شدند و در واکنش به این اظهارات برخی مسجد را ترک کردند بعد از این جلیلی به مسائل بانه ورود کرد.

این در حالی است که برخی نیز در بدو ورود جلیلی به مسجد با سردادن شعار خواستار استعفای فرماندار بانه شده بودند.

منبع : اعتمادآنلاین 

نظرات بینندگان