arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

نوبخت: دولت علاقه ای به حذف یارانه افراد ندارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت علاقه ای به حذف یارانه افراد ندارد هرچند حذف یارانه 24 میلیون نفر از خانوارها جزو تکالیف مصرح در قانون بودجه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نوبخت: حذف یارانه ۲۴ میلیون نفر در دستور کار دولت است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت علاقه ای به حذف یارانه افراد ندارد هرچند حذف یارانه 24 میلیون نفر از خانوارها جزو تکالیف مصرح در قانون بودجه است.

محمدباقر نوبخت در اجلاس هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید در محل سالن اجلاس سران، افزود: تبصره 14 قانون بودجه امسال و هدفمندی یارانه ها جزو تکالیف و اولویت های دولت در سال 97 است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اطلاعات کاملی از وضعیت افراد در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود ندارد، انتظار داریم استانداران به شناسایی دقیق افراد کمک کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه اشتغال از دیگر اولویت های دولت در سال 97 است، گفت: دولت 73 هزار و 400 میلیارد تومان از منابع خود، منابع بانکی و صندوق توسعه ملی را برای اشتغال در سال جاری در نظر گرفته است.

وی افزود: برنامه های دولت برای اشتغال در 6 حوزه مسکن، حمل و نقل، گردشگری، کشاورزی، صنعت و سیاست های اشتغال پیگیری می شود که در هر حوزه دو برنامه طراحی شده است و در مجموع 12 برنامه خواهیم داشت.

نوبخت از استانداران سراسر کشور خواست که سهم خود را از رقم 73 هزار و 400 میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده برای اشتغال مشخص کنند.

وی با اشاره به اینکه پارسال 836 هزار نفر جمعیت فعال وارد بازار کار شدند، گفت: از این جمعیت 819 هزار نفر مشغول به کار شدند و همچنان 17 هزار نفر از سال گذشته بیکار باقی ماندند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور سهم بخش عمرانی از بودجه امسال دولت را 70 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این منابع اهرمی برای اجرای طرح های عمرانی خواهد بود.

نوبخت ادامه داد: پیش بینی ما برای ارتقا و اتمام طرح های عمرانی با مشارکت بخش خصوصی، ١٢6 هزار میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: باید استانداران طرح های اولویت دار خود را تعیین و اعلام کنند تا در ١١ ماه باقی مانده از سال، بتوانیم وعده های رئیس جمهوری را محقق کنیم.

سخنگوی دولت با اشاره به بودجه سال 96 و پیش بینی درست دولت از منابع و مصارف بودجه در این سال گفت: رقم 320 هزار میلیارد تومان منابع برای بودجه پارسال پیش بینی شده بود که 100 درصد آن محقق شد؛ این رقم نسبت به سال 1395 رشد 13 درصدی را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: براساس گزارش مرکز ملی آمار ایران رشد اقتصادی در 9 ماهه اول پارسال با احتساب نفت 4.4 درصد و بدون احتساب نفت 4.7درصد بود.

نوبخت همچنین درباره درآمدهای مالیاتی در بودجه 1396، گفت: میزان مالیات در بودجه سال گذشته 97 هزار میلیارد تومان بود که بدون در نظر گرفتن ۳ هزار میلیارد تومان تهاتر با بدهی های دولت، بقیه آن به دقت حاصل شد و از این نظر پیش بینی دولت درست بود.

به گفته وی میزان مصارف جاری دولت در سال گذشته ۲۴۳ هزار میلیارد تومان بود که ۹۶ درصد آن تحقق پیدا کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: برخی دستگاهها پارسال 100 درصد مصارف خود را انجام دادند و برخی از جمله استان هم بیش از 110 درصد هزینه های بودجه آنها محقق شد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان