arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

خبرگزاری تاس:سه اقدام تروریستی در روسیه خنثی شد

سرویس امنیت فدرال روسیه و خبرگزاری تاس در گزارش های جداگانه ای از درگیری با اعضای داعش در سه عملیات مختلف در خاک این کشور و کشته شدن تمامی تروریست ها خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری تاس:سه اقدام تروریستی در روسیه خنثی شدبه گزارش انتخاب، سرویس امنیت فدرال روسیه (اف،اس،ب) امروز در بیانیه ای اعلام کرد که از وقوع یک حمله تروریستی در شهر استاوراپول روسیه جلوگیری کرده است.


براساس گزارش این نهاد امنیتی، نیروهای ویژه روسیه موفق شدند یک تروریست داعشی را پیش از حمله به ساختمان دولتی استاوراپول، از پا درآورد.


در این بیانیه آمده است: عضو داعش که قصد انجام حمله های تروریستی به وسیله سلاح گرم و بمب های دست ساز داشت در پی عملیات ویژه نیروهای امنیتی متوقف شد؛ اهداف حمله این تروریست ساختمان های دولتی استاوروپول و ارگان امنیتی آن اعلام شده است.


در محل اقامت این تروریست یک اسلحه ساچمه ای به همراه تعدادی گلوله، چاقو، یک جعبه ابزار، پرچم داعش، نسخه خطی سوگند ابوبکر البغدادی سرکرده داعش و همچنین نقشه های مکانی و راه های دسترسی به ساختمان های دولتی کشف شد.


** از پا درآوردن داعش در دربند روسیه

یک منبع آگاه در اداره امنیت فدرال جمهوری داغستان نیز به تاس گفته است: در جریان دو عملیات جداگانه در شهر بندری دربند واقع در حاشیه دریای خزر، 4 داعشی کشته شدند.


براساس گزارش های اولیه، سه تن از تروریست ها در جریان درگیری با نیروهای امنیتی در خودرو خود به هلاکت رسیدند و یکی دیگر از آنان که مخفی شده بود، به دلیل آتش گرفتن محل اختفا در اثر تبادل آتش، بشدت سوخته است.


هنوز خبری از کشته شدن وی منتشر نشده است.


روسیه از سال 2014 به درخواست دولت قانونی سوریه وارد جنگ با گروه تروریستی داعش شده است.


بخشی از تروریست های داعشی در سوریه و عراق از جمهوری های جنوب روسیه یا کشورهای حوزه آسیای مرکزی که ارتباط نزدیکی با این کشور دارند به این گروه تروریستی ملحق شده اند و بازگشت آنان به روسیه و کشورهای خود همواره خطری بالقوه برای امنیت مسکو به حساب می آید.


داعش به تازگی روسیه را تهدید کرده است که در طول برگزاری مسابقات جام جهانی، دست به اقدام های تروریستی خواهد زد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان