arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

حضور خبر ساز یک زن دیپلمات در مذاکرات مربوط به سوریه

انتشار تصویر حضور یک زن دیپلمات در نشست امروز دستیار ویژه ظریف و نماینده سازمان ملل در امور سوریه خبر ساز شد. حسین جابری انصاری دستیار ویژه ظریف در صفحه اجتماعی خود در این باره توضیح داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حضور خبر ساز یک زن دیپلمات در مذاکرات مربوط به سوریهبه گزارش انتخاب،حسین جابری انصاری، دستیار ویژه وزیر امور خارجه  در کانال تلگرامی خود درباره انتشار یک عکس و اخبار مربوط به آن توضیح داد و نوشت:

۱. خانم حاضر در مذاکرات امروز ما با استفان دیمیستورا در تهران، خانم فهیمه عباسی کارشناس تلاشگر امور سوریه و همکار اینجانب در حوزه دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی است.
۲. این موضوع اگر چه امروز مورد توجه برخی رسانه ها قرار گرفته و برجسته شده است، اما اولین بار نیست که اتفاق می افتد و بطور مشخص در مذاکرات متعدد اینجانب در دو سال گذشته با هیات های مختلف خارجی و دو یا سه دور از مذاکرات بین المللی صلح سوریه در آستانه، خانم عباسی بعنوان عضو هیأت ایران حضور داشته است.
۳. به ارتقاء جایگاه و نقش آفرینی بانوان همکار و تلاشگر خود در وزارت امور خارجه باور داشته و اطمینان دارم این نقش در آینده با تاثیرگذاری بانوان توانمند شاغل در وزارت امور خارجه بیشتر و بارزتر خواهد شد.
برخی کانال های خبری با انتشار عکس دیدار امروز نوشته بودند: «در جریان دیدار دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه که در تهران انجام شده است، یک خانم در هیات ایرانی حاضر بوده است».

نظرات بینندگان