arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

سعید مرتضوی دستگیر شد / دادگستری مازندران: مرتضوی به همراه یکی از بستگانش خانه‌ای در سرخرود مازندران اجاره کرده بود / او تحت الحفظ به مرجع قضایی در تهران اعزام شد

سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران دستگیر شد. بر این اساس، روند انتقال مرتضوی به زندان برای سپری کردن دوران محکومیت در حال انجام است. گفته می شود او در یکی از استان های شمالی دستگیر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سعید مرتضوی دستگیر شد

سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران دستگیر شد.

به گزارش «انتخاب»، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان از دستگیری سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران خبر داد.

این منبع آگاه تاکید کرد: دادستان سابق تهران ساعاتی پیش دستگیر و روند انتقال مرتضوی به زندان برای سپری کردن دوران محکومیت در حال انجام است.

مرتضوی که اخیرا اخبار ضد و نقیصی مبنی بر فرار وی از گذراندن دوران محکومیت منتشر شده بود، در یکی از استان های شمالی دستگیر و به زندان معرفی شده است.

مرتضوی در دو پرونده مطرح با عناوین «کهریزک» و «تامین اجتماعی» دارای اتهامات متعدد است؛ البته پرونده وی در خصوص سازمان تامین اجتماعی دو بخش دارد. پرونده نخست در رابطه با حادثه کهریزک و پیرامون قتل‌هایی بود که شکات خصوصی شکایت کردند، دادگاه قتل عمد تشخیص داد و مباشرین را محکوم کرد، اما، چون رضایت دادند، قصاص انجام نشد و از باب جنبه عمومی تحمل کیفر کردند.

مرتضوی در این پرونده به معاونت در قتل عمد متهم شد و نهایتا دادگاه بدوی وی را به ۵ سال حبس محکوم کرد و شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر به دلیل اظهار ندامت وی، حکم حبس را به دو سال تقلیل داد.

براساس این گزارش، سخنگوی قوه قضاییه در حاشیه نشستی دانشجویی در مشهد در تاریخ ۲۲ فروردین ماه درباره آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی گفته بود: حکم جلبش صادر شده، اما گیرش نیاورده‌اند، حالا نمی‌دانم چطور است.

بعد از گذشت چند روز و در تاریخ ۲۸ فروردین ماه، همسر سعید مرتضوی اعلام کرد که وی در تهران است.

ساعات پایانی -جمعه شب- ۳۰ اردیبهشت ماه- خبری از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه «سعید مرتضوی در شهر ری بازداشت شد»، پیگیری‌ها ثابت کرد که این خبر هم صحت نداشت.

تکمیلی / جزییات بازداشت مرتضوی

رئیس کل دادگستری استان مازندران در رابطه با جزئیات دستگیری سعید مرتضوی دادستان سابق استان تهران از اعزام وی به تهران خبرداد.

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی فرد رئیس کل دادگستری استان مازندران با اعلام خبر دستگیری سعید مرتضوی در یکی از مناطق مازندران گفت: این فرد به دلیل اجرای حکم محکومیت قطعی به دو سال حبس تعزیری دستگیر شد.

وی افزود: محکوم خانه‌ای به اتفاق یکی از بستگان در منطقه سرخرود مازندران اجاره کرده بود که با نیابت از مرجع اجرای احکام تهران وی دستگیر و تحت الحفظ ساعاتی پیش به مرجع قضایی در تهران اعزام شد.

نظرات بینندگان