arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

مولاوردی: نیاز به اصلاح قانون در زمینه اسیدپاشی داریم

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی با تاکید بر این‌که در لایحه‌ی تامین امنیت زنان، به تشدید مجازات اسیدپاشی توجه کرده‌ایم که جنبه‌ی بازدارندگی و پیشگیری‌کنندگی از خشونت دارد، گفت: معتقدیم قوانین موجود ناکارآمد بوده و نتوانسته تاثیر خودش را در این راستا بگذارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی در خصوص اسیدپاشی‌های اخیر در تبریز، گفت: تکرار این فجایع نشان می‌دهد که نیاز به اصلاح قانون در این زمینه داریم.

شهین‌دخت مولاوردی اظهار کرد: هفته پیش به عیادت «معصومه جلیل‌پور» یکی از قربانیان اسیدپاشی در تبریز رفته بودم و در این راستا نیز مطلبی را در فضای مجازی نوشتم.

وی با تاکید بر این‌که در لایحه‌ی تامین امنیت زنان، به تشدید مجازات اسیدپاشی توجه کرده‌ایم که جنبه‌ی بازدارندگی و پیشگیری‌کنندگی از خشونت دارد، بیان کرد: معتقدیم قوانین موجود ناکارآمد بوده و نتوانسته تاثیر خودش را در این راستا بگذارد.

وی با اشاره به این‌که در راستای پیشگیری از اسیدپاشی نیازمند وضع قانون جدید هستیم، خاطرنشان کرد: پیگیری می‌کنیم تا هم در لایحه تامین امنیت زنان این موضوع دیده شود و همزمان در قالب طرح تشدید مجازات اسیدپاشی مجلس نیز در حال پیگیری این موضوع هستیم.

مولاوردی ادامه داد: طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در دستور کار مجلس است و خانم‌های نماینده روی این طرح کار می‌کنند و ما نیز پیگیر طرح هستیم.

وی در پاسخ به این‌که اسید و مواد اسیدی به راحتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد، تاکید کرد: محدودیت دسترسی به اسید و مواد اسیدی صرفا یک بخش ماجراست، اما هرگز کافی نیست! چرا که افراد می‌توانند از طرق دیگر نیز به چنین موادی دسترسی داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید قانون بازدارندگی لازم را در زمینه اسید پاشی داشته باشد.

نظرات بینندگان