arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

دادگاه تجدید نظر یکی از جنجالی ترین پرونده های فناوری برگزار شد/«میمون سلفی بگیر»حق کپی رایت قانونی ندارد/کانون های مدافع حقوق حیوانات باز هم شکست خوردند

نتیجه دادگاه تجدید نظر یکی از جنجالی ترین پرونده های فناوری مشخص شد و سرانجام پرونده موسوم به«میمون سلفی بگیر» در دادگاه با شکست مواجه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتیجه دادگاه تجدید نظر یکی از جنجالی ترین پرونده های فناوری مشخص شد و سرانجام پرونده موسوم به«میمون سلفی بگیر» در دادگاه با شکست مواجه شد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت از سال 2011 تا کنون پرونده «ناروتوی میمون» مور توجه رسانه ها قرار گرفته است. ماجرا از یک عکس آغاز شد. عکسی که نشان می داد یک میمون با دوربین یک عکاس درحال سلفی گرفتن از خود است.

این عکس که به سرعت در فضای مجازی و رسانه ها پخش شد، ابتدا صرفا جنبه سرگرمی داشت. اما  پس از مدتی کوتاه،عکاسی که دوربینش اسباب سلفی گرفتن میمون مذکور شده بود، مدعی شد که باید  از رسانه ها مبالغی را به عنوان حق کپی رایت دریافت کند. 

از سوی دیگر به سرعت کانون های مدافع حقوق حیوانات نیز وارد عمل شدند و اظهار داشتند که  اگر قرار باشد فردی حق کپی رایت دریافت کند ناراتوی میمون است، نه آقای عکاس. 

 در جلسات اولیه دادگاه، کانون های حمایت از حقوق حیوانات مدعی شدند با توجه به این که حیوانات نمی توانند از حقوق خود دفاع کنند، باید حق کپی رایت عکس ها به نهادهای وابسته به حقوق حیوانات واریز شود. اما دادگاه حکم داد که چنین چیزی عملا غیرممکن است. 

در نهایت رای دادگاه مذکور به این شکل شد که اسلاتر(عکاس) قبول کرد حق کپی رایت ها را دریافت کرده ، اما بخشی از منافع عکس ها را (به طور تقریبی 25 درصد) را به نهادهای خیریه اختصاص دهد.

باید دید این حکم جدید باعث فرونشستن اعتراض های نهادهای قانونی می شود و یا بازهم حاشیه ساز خواهد بود. 

به نظر شما عکس یک میمون ارزش این حجم از درگیری را دارد؟اگر پاسختان مثبت یا منفی است نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید. 

 
نظرات بینندگان