arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
رویترز:

«بیت کوین» در حال ورود به دوران رکودی طولانی است / ذهنیت دوگانه شرکت های بزرگ در خصوص آینده ارزهای دیجیتال

کارشناسان اقتصادی معتقدند پس از جزر و مدهای فراوان در خصوص بیت کوین باید منتظر یک دوره پایدار و خسته کننده از رکود باشیم .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناسان اقتصادی معتقدند پس از جزر و مدهای فراوان در خصوص بیت کوین باید منتظر یک دوره پایدار و خسته کننده از رکود باشیم .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از رویترز، سرمایه گذاران بیت کوین پس از بازه زمانی پر تنشی که طی روزهای گذشته تجربه کرده اند، اکنون در آستانه یک دوران رکود خسته کننده قرار دارد. این موضوعی است که برخی از کارشناسان حوزه ارز دیجیتال به آن معتقدند.

طی ماه های گذشته، موجی از قوانین جهانی موجب فروپاشی حجم معاملات بیت کوین شد.به همین دلیل نیز سرمایه گذاران سعی می کنند بفهمند که بالاخره قرار است چه زمانی بیت کوین سیر صعودی طی کند و به بیانی دقیق تر رشد کند.

نیکلاس کولاس، بنیانگذار شرکت تحقیقاتی سرمایه گذاری «DataTrek» نیویورک در این خصوص می گوید: "این موضوع بیش از آن که به شانس نیاز داشته باشد، به یک دخالت نهادی گسترده از سوی کشورهای مختلف نیازمند است. درواقع بیت کوین برای عبور از بحران ها به عدم کارشکنی کشورها و دولت ها وابسته است."

بیت کوین در ماه آوریل 25 درصد افزایش رشد داشت و درست مدتی کوتاه پس از آن با یک  سقوط 70 درصدی مواجه شد.

بازیکنان بزرگ این بازار معادلات می توانند حرکت هایی بزرگ برای رشد و توسعه خود انجام دهند، اما مسئله اصلی انطباق بین پلتفرم ها و وضعیت شرکت های فعال در حوزه ارز دیجیتال است. 

حتی این شرکت ها نیز کمتر به دنبال تغییرات ناگهانی در ارزش بیت کوین هستند و  بیشتر علاقه مند به ایجاد ثبات در بازار ارزهای دیجیتال هستند . 

با توجه به داده های جمع آوری شده توسط یک  وب سایت تجزیه و تحلیل رمزنگاری، میانگین معاملات روزانه بیت کوین در ماه مارس به 9.1 میلیارد دلار  و در نیمه اول آوریل به  7.4 میلیارد دلار رسید.

داده های مذکور  نشان می دهد که مبادلات این مدت نسبت به ماه دسامبر تا مارس کاهش پیدا کرده است.
نظریه  اصلی در مورد این بی ثباتی این است که مشارکت های ناگهانی  موسسات بزرگتر، بازارهای بیت کوین را بی ثبات تر و سیال تر می کند.  

برای مثال شرکت کومبرلند، یکی از بزرگترین معامله گران بازار دیجیتال ، دارای معامله گرانی پرتعداد  در بیش از 35 کشور است . اما بنیانگذار و مدیر اجرایی این شرکت می گوید:حجم مبادلات رمزنگاری شده در هنگ کنگ، در ماه سپتامبر گذشته به پایین ترین سطح خود رسیده است. 

نتایج  یک نظرسنجی که توسط رویترز انجام شده نشان داده  70 درصد،فعالان بازار ارزهای دیجیتال معتقدند که طی 3 تا 6 ماه آینده  شروع به فروش می کنند.
جو دانکن، بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری فینتچ  در سنگاپوریکی از افرادی است که انتظار دارد سرمایه گذاران خرده فروشی ها آرام آرام  به تجارت بازگردند، زیرا دولت ها نیز به تدریج  قوانین رمزنگاری خود را تخفیف می دهند.

یکی از مسائل این است که اگر چه بسیاری از نهادهای بزرگ در مورد اینکه چگونه تکنولوژی بلاک چین زیرکانه بیت کوین میتواند بخش مالی را منقلب کند کنجکاوند، اما همین شرکت ها هنوز هم به بیت کوین اعتماد کامل ند ارند و در نتیجه نمی توان انتظار یک بازار ارز غیر راکد را برای بیت کوین داشت. 

نظر شما چیست ؟ آیا فناوری های مبتنی بر بلاک چین و ارزهای دیجیتال آینده ای روشن دارند؟

نظرات بینندگان