arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

یک مرتبه مصرف " گُل" می‌تواند فرد را معتاد کند

طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر "گُل" همزمان با 14 استان کشور در استان کرمانشاه آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر "گُل" همزمان با 14 استان کشور در استان کرمانشاه آغاز شد.

امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این خصوص گفت: ماده مخدر گُل یکی از انواع مواد اعتیادآور و توهم زای طبیعی است که متاسفانه در بین جوانان و نوجوانان شیوع پیدا کرده است.

وی ابراز کرد: در برخی از موارد مصرف این ماده خطرناک فرد را چنان دچار توهم و هذیان می کند که عوارض جدی بر بدن به جای می گذارد.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، متاسفانه تبلیغات زیادی مبنی بر عدم اعتیادآور بودن ماده مخدر گُل انجام می شود و در باور عمومی به اشتباه حتی کم خطرتر از حشیش و ماری جوانا معرفی شده است، اما این ماده می‌تواند آنقدر خطرناک باشد که با یک بار مصرف فرد معتاد شود، تا جایی که با مصرف نکردن گُل فرد دچار اضطراب شدید، بی قراری، وحشت زدگی و تپش قلب شدید شود.

قادری شیوه مصرف ماده مخدر گُل را به شکل تدخینی عنوان کرد و گفت: اخیرا مصرف خوراکی این ماده نیز رواج یافته و برخی آن را در کیک و شیرینی به کار می برند و در جشن ها استفاده می کنند که در این صورت عوارض بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه عنوان کرد: یکی از علل گرایش مصرف ماده مخدر گُل تبلیغاتی است که در شبکه های اجتماعی و سایر رسانه ها انجام می گیرد که موجب کنجکاوی نوجوانان و جوانان می شود و می تواند زمینه ساز مصرف توسط آنها شود.

وی ادامه داد: طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از ماده مخدر گُل با همکاری کمیته پیشگیری و با همراهی دستگاه های عضو و بهزیستی در استان اجرا می شود که در این زمینه باید اقدامات لازم برای آگاه سازی مردم در خصوص خطری که در کمین جوانان و نوجوانان است، صورت بگیرد.

قادری یادآور شد: خط ملی اعتیاد به شماره 09628 آماده پاسخگویی به مسائل مربوط به اعتیاد است که شهروندان می توانند با آن تماس بگیرند.

نظرات بینندگان