arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

نتایج اسکن مغزی هوشمند نشان داد: کروکودیل ها هم موسیقی را دوست دارند

نتایج یک پژوهش نشان می دهد که کروکودیل ها نسبت به موسیقی واکنش مثبت نشان می دهند.این نتایج از طریق اسکن هوشمند به دست آمده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج یک پژوهش نشان می دهد که کروکودیل ها نسبت به موسیقی واکنش مثبت نشان می دهند.این نتایج از طریق اسکن هوشمند به دست آمده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از نیوزویک، گروهی از پژوهشگران استرالیایی نوعی کروکودیل نادر را که در رودخانه آدلاید یافت می شود مورد بررسی قرار داده اند.

این گروه که با همراهی متخمصصین مغز و اعصاب پزوهش مذکور را سامان داده اند، به نتایجی جالب توجه دست یافته اند.  

این نتایج نشان داده که کروکودیل ها نیز مثل انسان ها می توانند نسبت به موسیقی واکنش نشان دهند. این گروه از دانشمندان نمونه هایی از کروکودیل ها را در آفریقا نیز مورد آزمون قرار دادند و به نتایج مشابهی دست یافتند.

اما روش کار چگونه بود؟ آن ها ابتدا یک موسیقی آرام بخش و ملایم را برای کروکودیل ها پخش کرده و سپس با کمک تصویربرداری مغناطیسی کاربردی (fMRI)  واکنش های مغز کروکودیل را اسکن کردند. محققان در تلاش بودند تا کشف کنند مغز این حیوان چه واکنش هایی به این محرک ها خواهد داشت.
نتایج منتشر شده در مجله «Proceedings of the Royal Society B» نشان می دهد که مغزکروکودیل ها  به موسیقی پاسخ می دهد. آن هم درست به همان شیوه ای که پرندگان پاسخ می دهند. البته پرندگان،خود نیز آوا تولید می کنند و در نتیجه بسیار جالب است که کروکودیل ها به موسیقی واکنشی شبیه به پرندگان دارند.

این اولین بار است که دانشمندان مغز یک حیوان خونسرد مانند یک خزنده را  با استفاده از تکنولوژی هوشمند اسکن می کنند.

 

نظرات بینندگان