arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

کرملین: خروج آمریکا از برجام نقض قوانین سازمان تجارت جهانی است

سخنگوی کاخ کرملین گفت که مسکو معتقد است خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران نقض قوانین سازمان تجارت جهانی است و آمریکا با این اقدام پرسش های زیادی را مطرح کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کرملین: خروج آمریکا از برجام نقض قوانین سازمان تجارت جهانی استدیمیتری پسکوف در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: همانطور که می دانید کشورهای اروپایی از جمله فرانسه نگرانی عمیق خود را در ارتباط با تضعیف منافع شرکت های فرانسوی و اروپایی که در حال تجارت با ایران هستند و ممکن است با محدودیت های آمریکا مواجه شوند، اظهار کرده اند. 
سخنگوی رئیس جمهور روسیه افزود: در واقع اینجا صحبت از حمایت پنهان و اقداماتی است که کاملا در تضاد با قوانین و مقررات سازمان تجارت جهانی توسط آمریکا در حال انجام است و نیاز به فعالیت بیشتر حقوقدانان در این خصوص داریم.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه گذشته اعلام کرد که کشورش از برجام خارج می شود.
این تصمیم ترامپ با واکنش اتحادیه اروپا و کشورهای چین، روسیه، انگلیس، آلمان و فرانسه مواجه شد و تاکید کردند که به برجام پایبند می مانند. 
وزرای امور خارجه روسیه و آلمان نیز امروز در نشستی مشترک در مسکو بر پایبندی این کشورها به توافق هسته ای با ایران تاکید و اعلام کردند که به رایزنی های مکرر خود برای حفظ توافق هسته ای ادامه می دهند.

نظرات بینندگان