arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۰

لاریجانی:عده‌ای به وارونه‌سازی معارف اهل بیت عادت کرده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خانه ملت نوشت:
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که امام رضا (ع) راز پایداری و آرامش و پیشرفت جامعه را در مدارا با مردم، شکیبایی و رازپوشی دانسته‌اند، متذکر شد: متاسفانه در جامعه ما عده‌ای به وارونه‌سازی معارف عادت کرده‌‌اند و به اسم رهروی ولایت، زندگی با مدارا و ظاهرپوشی را غیرانقلابی اعلام کرده‌اند

درنشست علنی صبح امروز - یکشنبه ۱۷ مهرماه - علی لاریجانی در نطق پیش ازدستور خود، میلاد ولی محبوب الهی امام رئوف علی ابن موسی الرضا را به امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، ملت شریف ایران و نمایندگان مردم در مجلس تبریک گفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که امام رضا (ع) با شرافت و عزت ملت ایران را با حضور خویش برای همیشه بیمه کرد، افزود: معارف اهل بیت که سعادتمندی ملت ایران در گرو آن است در پناه تعالیم آن حضرت و تاثیرات وجودی ایشان در این سرزمین، ریشه دار شد، به طوری که امروز ایران اسلامی پایگاه اصلی تفکر راستین اسلام ناب محمدی است.

وی با تاکید براین که مناظرات علمی آن حضرت، منشا بیداری فکری اسلامی درعصر عباسیان شد، تصریح کرد: با آن که آن ولی خدا شهره به عبادات طولانی شبانه بود و به روایتی در هر روز هزار رکعت نماز می‌خواندند اما فرمودند عبادت منحصر در فزونی نماز و روزه نیست بلکه عبادت کامل، اندیشه در امر خداوند است.

لاریجانی ادامه داد: اهمیت تفکر و تامل در مدرسه رضوی نشانگر این مساله است که در این مدرسه تفکر و حیات معنوی و رشد اجتماعی در هم تنیده شده است.

این نماینده مردم در مجلس هشتم با نقل این روایت از امام رضا (ع)، که "شیعیان و پیروان ما را به سه مساله امتحان کنید"، ادامه داد: اهمیت به اوقات نماز، حفظ اسرار و توانمندی‌های مالی، سه موردی است که همگی تضمین کننده سلامت نفسانی فردی و رشد اجتماعی جامعه اسلامی است.

لاریجانی همچنین یادآور شد: در کلام بلند دیگری ایشان کلید پایداری و انسجام یک جامعه اسلامی را به دست شیعیان می‌دهد.

رئیس قوه مقننه از آن حضرت نقل کرد که در فرمایش‌های خود، مومنی را مومن نمی‌دانند تا آن که در او سه خصلت از سنت پروردگار، سنت پیامبر و سنت امام را بیابند؛ سنت از پروردگار، راز پوشی؛ سنت از پیامبر، مدارا کردن با مردم و سنت از امام، شکیبایی در سختی است.

وی تصریح کرد: موارد سنجش سنت‌های واقعی برای هر شخص و هر تشکل و هر جامعه که مدعی ولایتمداری و رهپویی امام رضا (ع) است، باید "رازپوشی"، "مدارا کردن با مردم" و "شکیبایی در سختی" باشد.

لاریجانی با بیان این که متاسفانه در جامعه ما عده‌ای حتی به اسم رهرویی ولایت به وارونه‌سازی این معارف عادت کرده‌اند و زندگی با مدارا و ظاهرپوشی را غیرانقلابی اعلام کرده اند، افزود: حقیقت این است که امام رضا (ع) راز پایداری و آرامش و پیشرفت جامعه را در مدارا با مردم، شکیبایی و رازپوشی دانستند.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: در سخن رفیع دیگری، امام رضا (ع) کمال عقل مسلمان را در ده خصلت بیان داشتند که سه خصلت آن این است که خوبی کم دیگران را بسیار و خوبی بسیار خود را کم بشمار و مردم  را از خود بهتر بدان.

وی با بیان این که امام صفت کمال در رشد عقلی یک مسلمان را بر آن دانستند که نیکی بسیار خود را کم و نیکی کم دیگران را بسیار پندارند، گفت: در بسیاری از منازعات و دعواها ملاحظه می‌کنید که معیار را جابه‌جا مصرف می‌کنند و درهمین طریق امام فرمودند، شرم و حیا از ایمان است.

لاریجانی با بیان این که سکینه و آرامشی که در مدرسه رضوی حاصل می‌شود تحت این معارف است، اظهار امیدواری کرد که سیاستمداران و اصحاب رسانه به میمنت میلاد مبارک آن حضرت در این معانی تامل کنند.

رییس قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به برگزاری کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین،  برگزاری این کنفرانس و سخنرانی ارزشمند و پرمغز رهبر معظم انقلاب را آن هم در شرایط فریبکارانه‌ای که در صحنه بین‌المللی در موضوع فلسطین طراحی شده است، موجب فخر مجلس شورای اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: به تعبیر خالد مشعل، مجلس شورای اسلامی تنها پارلمانی است که در موضوع فلسطین با احساس مسوولیت فوق‌العاده از سرنوشت ملت مظلوم فلسطین حمایت می‌کند.

لاریجانی ادامه داد: حضور ۶۰۰ مهمان از پارلمان‌ها و سیاستمداران کشورهای اسلامی به خصوص کشورهایی که در یک سال اخیر با انقلاب‌های خود فضای جدیدی را در خاورمیانه ایجاد کرده‌اند و همچنین سخنرانی‌ها، مذاکرات و همفکری آنان، راه مناسبی برای پیگیری حقوق مردم فلسطین  و ادامه راه بیداری اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان این که هفته نیروی انتظامی فرصتی است که از خدمات این نیرو تقدیر شود، تصریح کرد: هفته نیروی انتظامی را به پرسنل این نیرو تبریک می‌گوییم و برای شهدا این نیروی بسیار تاثیر گذار در جمهوری اسلامی ایران آرزوی علو درجات را داریم.
نظرات بینندگان