arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
در هفتمین جمعه از تظاهرات بزرگ بازگشت؛

دوفلسطینی شهید و 61 تن دیگر زخمی شدند

منابع خبری روز جمعه گزارش دادند، نظامیان صهیونیست در هفتمین جمعه از اعتراضات مردم فلسطین علیه اشغالگری این رژیم در مرز غزه و سرزمین های اشغالی تا کنون دو فلسطینی را شهید و 61 تن دیگر را زخمی کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دوفلسطینی شهید و 61 تن دیگر زخمی شدندبه گزارش ایرنا از پایگاه خبری معا، نظامیان صهیونیست با هدف قرار دادن تظاهرات کنندگان فلسطینی دو جوان فلسطینی را در «جبالیا» و «شرق خان یونس» به شهدات رساندند.
براساس این گزارش، صدها تن از مردم فلسطین برای هفتمین جمعه در تظاهرات بزرگ بازگشت در مرز غزه و سرزمین های اشغالی تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.
نظامیان صهیونیست همچنین اقدام به شلیک گاز اشک آور به سوی معترضان کردند که منجر به مسمومیت ده ها تن شد.
هفته گذشته مقام های بهداشتی فلسطین در گزارشی اعلام کرده بودند که از آغاز تظاهرات بازگشت در غزه 45 فلسطینی شهید و بیش از یک هزار و 700 تن زخمی شدند. 
مردم فلسطین در غزه از روز 30 مارس (جمعه 10 فروردین) مصادف با سالگرد «روز زمین» راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در منطقه مرزی بین غزه و رژیم صهیونیستی برگزار کردند.
فلسطینیان از سال 1976 تاکنون روز 30 مارس را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری کرده و آن را گرامی می دارند.
رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال 1976 هزاران هکتار از سرزمین های فلسطینیان را تصاحب کرد و این اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر خاک فلسطین شد.

نظرات بینندگان