arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

چالش «اوبر» و «لیفت» با حقوق رانندگان / صدها راننده نسبت به قوانین فعلی معترض شدند

رانندگان سرویس های اوبر و لیفت در اقدامی هماهنگ، نسبت به قوانین اتحادیه کارگری در سیاتل معترض شدند. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رانندگان سرویس های اوبر و لیفت در اقدامی هماهنگ، نسبت به قوانین اتحادیه کارگری در سیاتل معترض شدند. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، این اعتراض ها از سال 2015 تا کنون سابقه دارد.سیاتل نخستین شهر ایالات متحده بود که قانونی را به تصویب رساند که اجازه می داد تا رانندگان اوبر و لیفت متحد شوند. اما از زمانی که این قانون در سال 2015 تصویب شد، جامعه کسب و کار رانندگان به طور مداوم آن را به چالش کشیده است.

دادگاه قوانین سیاتل  سال گذشته نیز این پرونده را که بین اوبر و لیفت اتحاد ایجاد می کرد تحت بررسی قرار داد اما رای را به نفع شرکت های مذکور صادر کرد. این در حالی است که اتحادیه های کارگری مستقل معتقدند این 2 شرکت با ایجاد اتحاد قوانین و پیمانکار کردن رانندگان از خود سلب مسئولیت کرده و هزینه های بیمه و سایر هزینه های جانبی رانندگان را از دوش خود باز کرده اند.

 

از آنجا که رانندگان به عنوان پیمانکاران مستقل طبقه بندی می شوند و نه کارکنان رسمی ، بنابراین اتحادیه های انان نیز تحت قانون جدید بی ارزش محسوب می شوند. بر این اساس هر نوع رایزنی در خصوص حقوق و مزایا نیز عملا بی ارزش خواهد شد. 

"پیت هولمز"، دادستان شهر سیاتل، در این خصوص گفت: "شهر ما در حال حاضر با ارزیابی گام های بعدی خود در تعهد به حفاظت از حقوق کارگر درگیر است."

تحت قانون سیاتل، این شهر باید یک اتحادیه را ایجاد کند تا تقریبا 9 هزار راننده را نمایندگی کند. اما این قانون هرگز به دلیل بوروکراسی های اداری اجرایی نشد.

اکنون باید دید دادگاه های تجدید نظر در خصوص حقوق کارگری چه نظری خواهند داشت.

نظرات بینندگان