arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

بولتون: سیاست دولت فعلی آمریکا تغیر حکومت در ایران نیست / نتیجه خروج از برجام، بازگشت همه تحریم‌های قبل از توافق است/ احتمال تحریم شرکت‌های اروپایی که با ایران همکاری تجاری داشته باشند وجود دارد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: برجام نمیتوانست ایران را از دستیابی از به بمب اتمی بازدارد و برعکس یک پوشش برای ایران به وجود آورده بود تا ایران به فعالیتهایش ادامه دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که آمریکا می‌تواند شرکتهایی که با ایران تجارت می‌کنند را تحت تحریم قرار دهد.

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه «ای بی سی نیوز»، گفت که نتیجه خروج آمریکا از برجام بازگشت همه تحریمهایی است که تا قبل از توافق هسته ای ایران و 1+5 پابرجا بود.

وی در ادامه اظهارات ضد ایرانی اخیر خود افزود: برجام نمیتوانست ایران را از دستیابی از به بمب اتمی بازدارد و برعکس یک پوشش برای ایران به وجود آورده بود تا ایران به فعالیتهایش ادامه دهد.

بولتون در واکنش به مواضع کشورهای اروپایی در زمینه حمایت از شرکتهای خود در ارتباط با ایران تاکید کرد که این ممکن است که واشنگتن شرکتهایی که با ایران تجارت می‌کنند را تحت تحریم قرار دهد.

علیرغم اظهارات برخی جمهوریخواهان از جمله رودی جولیانی که گفته بودند دونالد ترامپ به دنبال تغییر نظام ایران است جان بولتون در همین مصاحبه تاکید کرد که سیاست دولت فعلی آمریکا تغیر حکومت در ایران نیست.

مشاور امنیت ملی ترامپ همچنین اضافه کرد که واشنگتن با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و ترزا می نخست وزیر انگلیس در مسائلی فراتر از توافق فعلی همکاری خواهد کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان