arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۵۸۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

ربات بیمارستانی پدیده جدید دنیای رباتیک / جایگزینی مناسب برای همراه مریض یا پرستار

پژوهشگران گرجستانی، نوعی ربات طراحی کرده اند،که می تواند به افراد کمک کند تا در محیط بیمارستان بدون نیاز به پرستار لباس بپوشد و یا دستبندهای سلامتی/پزشکی را استفاده کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

پژوهشگران گرجستانی،  نوعی ربات طراحی کرده اند،که می تواند به افراد کمک کند تا در محیط بیمارستان بدون نیاز به پرستار لباس بپوشد و یا دستبندهای سلامتی/پزشکی را استفاده کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، ربات هوشمند بیمارستانی پدیده ای جدید است که به بیماران کمک می کند بدون نیاز به کمک همراه لباس بپوشند.

این روزها همه ربات ها با هدف تسهیل شرایط زندگی انسان ها طراحی می شوند و ربات جدید بیمارستانی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این ربات که با کمک گروهی از محققان موسسه فناوری گرجستان طراحی شده است، دارای فرایند یاددهندگی و یادگیری است. یعنی هم به بیمار آموزش می دهد چگونه لباس بپوشد و هم یاد می گیرد چگونه خود  را با الگوهای حرکتی بیمار هماهنگ کند.

این محققان ربات مذکور را با این هدف طراحی کرده اند که بر اساس سن بیمار و ویژگی های او به ارائه راهکارهایی برای پوشش وی بپردازد.

این ربات باهوش که «Willow Garage » نام دارد از تکنولوژی شبکه عصبی برای یادگیری مهارت جدید خود استفاده می کند. جالب است بدانید این ربات در طول یک روز با تحلیل بیش از 11هزار  شبیه سازی یک بانک پرستاری متحرک است.

البته  در نمونه های آزمایشی، همه شبیه سازی ها نتایج ایده آل نداشتند. اما پژوهشگران امیدوارند به مرور به نتایجی ایده ال در این خصوص دست پیدا کنند. در جریان شبیه سازی ها ربات ها می آموزند چگونه با بیمار تعامل کنند.

این ربات هوشمند به احساس لمس کاربر نیز حساس است و می تواند متوجه شود کاربر نسبت به رفتارهایش چه واکنشی دارد. نخستین پروسه آزمایشی این ربات حدود 10 ثانیه طول کشید . اما همین زمان کوتاه برای اطمینان از موفقیت کافی بود.

نظرات بینندگان