arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

نظارت بر دانش آموزان در چین با فناوری تشخیص چهره!

این سیستم احساسات و عملکرد دانش آموزان در کلاس را بررسی می‌کند و جایگزین خوبی برای کارت شناسایی و کیف پول در کتابخانه و کافه تریا است. در چین از فناوری تشخیص چهره به صورت گسترده برای پیش‌بینی جرایم استفاده می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک مدرسه در شهر هانگژو کشور چین از فناوری تشخیص چهره برای اسکن چهره دانش‌آموزان استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، این سیستم احساسات و عملکرد دانش آموزان در کلاس را بررسی می‌کند و جایگزین خوبی برای کارت شناسایی و کیف پول در کتابخانه و کافه تریا است. در چین از فناوری تشخیص چهره به صورت گسترده برای پیش‌بینی جرایم استفاده می‌شود.

اما استفاده از این سیستم‌ها در مدارس نگرانی‌های امنیتی را افزایش داده است. اکنون یک دبیرستان چینی از فناوری تشخیص چهره برای نظارت و تحلیل رفتار دانش آموزان استفاده می‌کند.

سه دوربین این سیستم در بالای تخته سیاه تعبیه شده است. به کمک این فناوری تشخیص چهره که برای دانش‌آموزان دبیرستانی شهر هانگژو چین استفاده می‌شود، هر 30 ثانیه می‌توان احساسات آنی دانش‌آموزان مانند شادی، غم، عصبانیت، ترس، تعجب و بی‌تفاوتی را تشخیص داد. این سیستم همچنین عملکرد دانش آموزان مانند نوشتن، خواندن، بالا بردن دست و خواب در کلاس را نیز پیش‌بینی می‌کند.

این دوربین‌ها همچنین میزان تمرکز دانش‌آموزان بر روی درس را نیز مشخص می‌کنند. تمام اطلاعات این دوربین‌ها به معلم تحویل داده خواهد شد و معلم با شیوه‌ی بهتری می‌تواند به دانش‌آموزان، آموزش دهد.

معاون مدرسه گفته است که این سیستم حریم خصوصی دانش آموزان را نقض نمی‌کند. این فناوری تصاویر واقعی کلاس درس را ذخیره نمی‌کند و داده‌ها به جای ذخیره شدن در cloud بر روی یک سرور محلی ذخیره می‌شوند.

دانش آموزان می‌گویند که در گذشته دچار حواس پرتی یا خستگی بیشتری می‌شدند اما اکنون که احساس می‌کنند یک سیستمی مراقب رفتار آنها است، سعی می‌کنند تا همیشه بر روی درس متمرکز باشند.

در حالیکه که معاون مدرسه گفته است که این سیستم حریم خصوصی دانش آموزان را نقض نمی‌کند اما برخی به این سیستم انتقادهایی داشته‌اند اما معاون مدرسه ادعا دارد که این تکنولوژی نظم سیستم آموزشی را افزایش خواهد داد.

او معتقد است که این شیوه مانند یک دستیار برای معلم‌ها عمل می‌کند و روشی برای کمک به دانش آموزان خواهد بود زیرا در صورت تشخیص رفتارهای غیرطبیعی دانش‌آموزان، این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت و راه حلی برای دانش آموز ارائه خواهد شد. اما با تمام توضیحات عده‌ای همچنان به این وضعیت اعتراض دارند و برخی بر این باورند که این سیستم حریم خصوصی دانش‌آموزان را نقض می‌کند.

نظرات بینندگان