arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

استخدام های مشکوک شهرداری با نزدیکان قالیباف/ قرارداد و درخواست رتبه ۱۷ برای زمان آبادی + سند

ماجرای حضور برادران زمان آبادی که به جریان قالیباف نزدیک بودند، بعد از روی کار آمدن اصلاح‌طلبان در شورا و شهرداری حواشی زیادی را به همراه داشت.با این وجود مهدی حجت، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری آذرماه سال ۹۶ محمد جواد زمان‌آبادی را به عنوان سمت مدیر روابط عمومی معاونت شهرسازی منصوب کرد.این انتصاب موجی از انتقادات از جمله انتقاد برخی از اعضای شورای شهر را درپی‌داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

محمد صادقی، مدیرکل منابع انسانی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، در تاریخ 30 اردیبهشت، نامه درخواست ارتقاء شغلی محمد جواد زمان آبادی با رتبه ۱۷ را به خدمات اداری شهر ارائه کرده است.

ماجرای حضور برادران زمان آبادی که به جریان قالیباف نزدیک بودند، بعد از روی کار آمدن اصلاح‌طلبان در شورا و شهرداری حواشی زیادی را به همراه داشت.

با این وجود مهدی حجت، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری آذرماه سال ۹۶ محمد جواد زمان‌آبادی را به عنوان سمت مدیر روابط عمومی معاونت شهرسازی منصوب کرد.

این انتصاب موجی از انتقادات از جمله انتقاد برخی از اعضای شورای شهر را درپی‌داشت.

مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: «برای مسوولیت مدیریت روابط عمومی هزاران جوان شایسته متخصص در داخل و خارج از شهرداری حاضرند. انتصاب رفاقتی از میان وابستگان مدیریت گذشته بدون تحصیلات و سوابق مرتبط مورد تایید شورای شهر اصلاح طلب نیست.»

از سوی دیگر محمد علیخانی، عضو دیگر شورای شهر تهران بیان کرد: «اگر همکاران عزیزم در شورا به قدرت شورا باور داشته باشند؛ نه شهردار و نه هیچیک از معاونین و مدیران شهرداری جرات دهن کجی به رای مردم را پیدا نمی کنند.»

الهام فخاری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز اذعان داشت: «جوانان و متخصصان اصلاح‌طلب درون و بیرون سازمان اداری شهرداری توانمند و شایسته‌اند. فراموش نکنیم با حمایت مردم و انتخاب رویکرد اصلاح‌گرانه برای مدیریت شهر فرصت خدمت یافته‌ایم.»

انعقاد قرارداد ۷روزه برای سندسازی

معاونت شهرسازی و معماری در تاریخ ۲۳ تا ۲۹ اسفند سال گذشته قراردادی با محمد جواد زمان آبادی منعقد کرد. این قرارداد ۷ روزه صرفا جهت قطع نشدن همکاری زمان آبادی با شهرداری منعقد شده است.

استخدام های مشکوک شهرداری با نزدیکان قالیباف/ قرارداد و درخواست رتبه ۱۷ برای زمان آبادی

قرارداد با زمان‌آبادی با وجود استعفای حجت

مهدی حجت معاون سابق نجفی با وجود مخالفت های شدید اعضای شورای شهر و اعتراض افکار عمومی ماجرای استخدام زمان‌آبادی را پیش برد.

با این حال پس از استعفا از این سمت، شهرداری در ۳ اردیبهشت ۹۷ قرارداد دیگری با زمان آبادی منعقد کرد که طی آن زمان آبادی از تاریخ اول فروردین لغایت ۲۹ اسفندماه سال ۹۷ در سمت خود ابقا خواهد شد.

استخدام های مشکوک شهرداری با نزدیکان قالیباف/ قرارداد و درخواست رتبه ۱۷ برای زمان آبادی

تکرار تخلف صندوق بازنشستگی در معاونت شهرسازی؟

در تاریخ ۱۰ فروردین ۹۷ مشاور مدیر دفتر معاونت شهرسازی و معماری نامه درخواست رتبه مدیریتی ۱۴-۴ را برای محمد جواد زمان آبادی ارسال کرده و قراردادی با این رتبه منعقد شد.

استخدام های مشکوک شهرداری با نزدیکان قالیباف/ قرارداد و درخواست رتبه ۱۷ برای زمان آبادی

این در حالی است که علی اعطا، سخنگوی شورای شهر رسما اعلام کرد که قبل از سال جدید با استعفای مهدی حجت موافقت شده است.

بنابراین ارتقا پست محمدجواد زمان آبادی در حالی انجام می شود که حوزه شهرسازی و معماری بدون معاون و سرپرست اداره می‌شود.

سوال اینجاست که با استعفای معاون شهرسازی و معماری آیا مشاور مدیردفتر مدیر مستعفی وجاهت قانونی برای ارتقا پست کارکنان و پرسنل شهرداری را دارد؟

به عبارت دیگر وقتی حجت از این حوزه استعفا داده آیا مشاور مدیر دفترش می تواند ارتقا پست کارکنان را پیشنهاد کند؟

تخلف دیگری در راه است

از سوی دیگر محمد صادقی، مدیرکل منابع انسانی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه، نامه درخواست ارتقاء شغلی محمد جواد زمان آبادی را با رتبه ۱۷ را به خدمات اداری شهر ارائه کرده است.

استخدام های مشکوک شهرداری با نزدیکان قالیباف/ قرارداد و درخواست رتبه ۱۷ برای زمان آبادی

این در حالی است که اگر زمان آبادی به این سطح مدیریتی دست پیدا کند، تغییر قراردادش به سطح واقعی بسیار سخت است.

از سوی دیگر زمان آبادی با مدرک لیسانس و سابقه کاری کم نمی تواند در این جایگاه (رتبه ۱۷) قرار گیرد.

به نظر می رسد برخی از مدیران شهرداری راه مدیران قالیباف را پیش گرفته اند و بنا دارند قبل از آن که شهردار جدید معاونت ها را انتصاب یا ابقا کند، افراد خود را در سطوح مختلف مدیریتی جاگذاری کنند.

منبع : اسکان نيوز

نظرات بینندگان