arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

بازیگوشی‌های هنرمندانه بازیگر قدیمی در دورهمی هنرمندان و هنردوستان

«زنگ نقاشی» رضا بابک چهره‌های آشنای سینما، تئاتر و تلویزیون را به موسسه هنری سکو کشاند تا دورهمی دلنشینی از هنرمندان و هنردوستان در یک جمعه بهاری شکل بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نمایشگاه نقاشی‌های بازیگر پیشکسوت در آخرین جمعه اردیبهشت‌ماه با حضور گسترده دوستداران هنر در آموزشگاه سکو افتتاح شد. در این نمایشگاه ضمن گرامیداشت عمر پرثمر هنری بابک، همه حاضران به روحیه کودکانه او اذعان کردند و البته نمایشگاه به دلیل استقبال مردم سه روز تمدید شد. در ورودی آموزشگاه سکو ابتدا یادداشتی از محمدعلی سجادی، کارگردان باسابقه سینما که دستی در عالم نقاشی دارد دیوارکوب شده که از دنیای نقاشی‌های بابک می‌گوید؛ از احساس پرشور تا فضای خام‌دستانه نقاشی‌ها و رنگ‌های پرحس که دنیای کودکانه درون نقاش را نشان می‌دهند. ویدئوی سجادی هم روایتی است از چند دهه تلاش هنری بابک از نقش‌هایی که روی صحنه آفریده تا شخصیت‌هایی که در تلویزیون خلق کرده است. فضای نمایشگاه پر است از تابلوهایی کوچک که پیش از همه مخاطب را با رنگ‌های تند و شاد با دنیای طنازانه ذهن بابک آشنا می‌کند. یک دسته آثار او اشکال بداهه است از دیوها و نقش‌هایی تصویرگرانه از حیوان‌ها و جانوران که گرچه می‌توانند ترسناک باشند اما با رنگ‌های شاد و غلیظ مدادشمعی، هیولاهایی دوست‌داشتنی شده‌اند.

بخش دیگر آثار به نگاه طبیعت‌دوست نقاش اشاره دارند؛ طبیعتی سرشار از رنگ، گل‌هایی ساده با چند خط بنفش یا خط‌های زردرنگ به نشانه مزرعه و درختان پاییزی. در فضای نمایشگاه «زنگ نقاشی» در روز افتتاحیه دوستان سال‌های دور بابک چون بهزاد فراهانی، سیروس ابراهیم‌زاده، شمس لنگرودی، صدیق تعریف و احترام برومند بر روحیه لطیف و شوخ‌طبعانه‌اش صحه می‌گذارند و او را هنرمندی با کودک درونی عمیق معرفی می‌کنند. بابک هم می‌گوید: «من نقاش نیستم. نقاشی را دوست دارم و آثارم دربردارنده حس و حال من در لحظه است. بیشتر امیدوارم بودم این نمایشگاه دورهمی خوبی باشد برای دوستان و آشنایان.» «زنگ نقاشی» رضا بابک با حضور اکبر زنجانپور، پرویز پورحسینی، بهرام شاه‌محمدلو، عباس جهانگیریان، سوسن مقصودلو، شقایق فراهانی و بسیاری از هنرمندان و هنردوستان آغاز به کار کرد. آموزشگاه سکو در خیابان میرداماد، روبه‌روی بانک مرکزی، خیابان تبریزیان، نبش نازنین، شماره 16 واقع شده است.

منبع : هنرآنلاین

نظرات بینندگان