arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷

آسوشیتدپرس: دو تاجر آمریکایی لبنانی تبار ترامپ را علیه قطر تحریک کرده‌اند

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد: دو تاجر آمریکایی که برای تحقق منافع عربستان و امارات تلاش می‌کنند دو شهروند آمریکایی به نام‌های الیوت برودی و جورج نادر هستند که تابعیت لبنانی دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آسوشیتدپرس: دو تاجر آمریکایی ترامپ را علیه قطر تحریک کرده‌اند

خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که دو تاجر آمریکایی دونالد ترامپ را علیه قطر تحریک کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد: دو تاجر آمریکایی که برای تحقق منافع عربستان و امارات تلاش می‌کنند دو شهروند آمریکایی به نام‌های الیوت برودی و جورج نادر هستند که تابعیت لبنانی دارند.

آسوشیتدپرس: دو تاجر آمریکایی ترامپ را علیه قطر تحریک کرده‌اند

الیوت برودی

این خبرگزاری در گزارشی اعلام کرد که خبرنگارانش به پیام‌های برودی و نادر دست یافتند و ده‌ها تن را که با این مساله در ارتباط بودند احضار کردند و طی تحقیقات مشخص شد که این دو تاجر برای برقراری تماس‌هایی با مسؤولان کاخ سفید و قانونگذاران کنگره برای وادار کردن آمریکا به صدور قوانینی علیه قطر تلاش کردند.

در این گزارش آمده است: برودی و نادر برای خدمت به منافع عربستان و امارات تلاش کردند و به رغم این مساله خود را نزد این مقامات به عنوان نماینده طرف‌های خارجی نشان ندادند؛ مساله‌ای که قانون آمریکا در چنین وضعیت‌هایی آن را اعمال می‌کند و چنین اقدامی احتمالا به محاکمه این دو فرد و صدور حکم قضایی برای آن‌ها به مدت پنج سال منجر خواهد شد.

آسوشیتدپرس: دو تاجر آمریکایی ترامپ را علیه قطر تحریک کرده‌اند

جورج نادر

در این گزارش تأکید شده است: مقامات عربستان و امارات از آمادگی خود برای انجام معاملاتی با برودی و نادر که ارزش آن به میلیون‌ها دلار می‌رسد، خبر دادند. این معاملات شامل امکان آموزش گروه‌های نظامی با مشارکت آمریکاست که قرار بود به نفع عربستان و امارات در خاک یمن وارد جنگ شوند.

روزنامه نیویورک تایمز قبلا نوشته بود که برودی و نادر رئیس‌جمهوری آمریکا را ترغیب به برکناری رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق آمریکا و در پیش‌گرفتن سیاست‌های خارجی به نفع عربستان و امارات کرده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، الیوت برودی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید، ولیعهد امارات برای تأثیرگذاشتن در سیاست آمریکا و تغییر موضع آمریکا نسبت به قطر همکاری کرده است.

این خبرگزاری اعلام کرده که برودی و شریکش بارها از طریق تعریف و تمجید ولیعهدهای عربستان و ابوظبی در مقابل رئیس‌جمهوری آمریکا به صورت مستقیم یا از طریق نامه‌نگاری سعی در تأثیر گذاشتن بر کاخ سفید داشته‌اند.

نظرات بینندگان