arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷

مخالفت دادگاه آلمان با درخواست بازداشت مجدد پوجدمون

اسپانیا مجوز دستگیری و استرداد در سراسر اروپا را برای کارلس پوجدمون، رهبر سابق کاتالونیا به اتهام سوءاستفاده از منابع دولتی و تحریک مردم برای استقلال صادر کرده است.وی در ششم آوریل سال جاری میلادی پس از آن آزاد شد که دادگاهی در آلمان اعلام کرد، به نظر می‌رسد کارلس پوجدمون را نمی‌توان به اتهام تحریک مردم مسترد کرد اما دادستان‌ها امروز (سه شنبه) در شلسویگ-هولشتاین گفتند که اطلاعات جدیدی از سوی مقا های اسپانیایی ارائه شده است. آنها خواستار دستگیری مجدد پوجدمون شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دادگاهی در آلمان درخواست از سوی دادستان‌ها برای بازداشت مجدد رهبر سابق کاتالونیا را رد کرده است.

به گزارش ایسنا،‌به نقل از خبرگزاری رویترز، کارلس پوجدمون، رهبر سابق کاتالونیا از سوی پلیس آلمان در 25 مارس سال جاری میلادی پس از ورود به این کشور از مرز دانمارک دستگیر شد.

اسپانیا مجوز دستگیری و استرداد در سراسر اروپا را برای وی به اتهام سوءاستفاده از منابع دولتی و تحریک مردم برای استقلال صادر کرده است.

وی در ششم آوریل سال جاری میلادی پس از آن آزاد شد که دادگاهی در آلمان اعلام کرد، به نظر می‌رسد کارلس پوجدمون را نمی‌توان به اتهام تحریک مردم مسترد کرد اما دادستان‌ها امروز (سه شنبه) در شلسویگ-هولشتاین گفتند که اطلاعات جدیدی از سوی مقا های اسپانیایی ارائه شده است. آنها خواستار دستگیری مجدد پوجدمون شدند.

دادگاه منطقه‌ای در شمال آلمان این درخواست را رد کرد.

نظرات بینندگان