arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷

مادورو رسماً اعلام کرد که رییس‌جمهوری بعدی ونزوئلاست

در حالی که انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا روز یک‌شنبه برگزار شد، نیکولاس مادرو امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که برای دومین دوره کار خود را به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور آغاز خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهوری فعلی ونزوئلا امروز (سه‌شنبه) رسما اعلام کرد که رئیس دولت آتی این کشور در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا روز یک‌شنبه برگزار شد، نیکولاس مادرو امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که برای دومین دوره کار خود را به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور آغاز خواهد کرد.

او رسماً اعلام کرد که در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ رئیس‌جمهوری ونزوئلا خواهد بود.

پیش‌تر یبیسای لوسنا، رییس شورای ملی انتخابات ونزوئلا با اشاره به شمارش ۹۲.۶ درصد آرا اخذ شده در انتخابات ریاست‌جمهوری، اعلام کرد که بر اساس نتایج به دست آمده مادورو در سمت خود به عنوان رییس‌جمهوری این کشور ابقا شده است.

وی میزان مشارکت در این انتخابات را ۴۶.۰۱ درصد اعلام کرد و گفت، مادورو ۵ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۷۱۸ رأی به دست آورده است. پس از او، هنری فالکون از جناح مخالف یک میلیون و ۸۲۰ هزار و ۵۲۲ رأی به دست آورده است.

در همین حال، دبیرکل سازمان کشورهای قاره آمریکا اعلام کرد که این سازمان نتیجه انتخابات اخیر ونزوئلا را به رسمیت نمی‌شناسد.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا هم مدعی است، انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا که روز یک‌شنبه برگزار شد، نه آزاد و نه عادلانه است. مایک پنس اولین مقام دولت واشنگتن نیست که علیه انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا موضع‌گیری می‌کند. پیش از او معاون و سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایالات متحده نیز نسبت به این انتخابات که در آن نیکولاس مادورو به پیروزی رسید، واکنش منفی نشان داده بودند.

نظرات بینندگان