arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۲ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷

لایحه جدید دولت سوئد: برقراری رابطه جنسی بدون رضایت متقابل تجاوز است

دولت سوئد لایحه جدیدی را تصویب کرد که براساس آن برقراری رابطه جنسی بدون رضایت متقابل تجاوز محسوب می‌شود. بدین ترتیب سوئد به جمع پنج کشور دیگر اتحادیه اروپا یعنی بریتانیا، بلژیک، آلمان، لوکزامبورگ و قبرس پیوست که در آنها این قانون اعمال می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لایحه جدید دولت سوئد: برقراری رابطه جنسی بدون رضایت متقابل تجاوز استدولت سوئد لایحه جدیدی را تصویب کرد که براساس آن برقراری رابطه جنسی بدون رضایت متقابل تجاوز محسوب می‌شود. بدین ترتیب سوئد به جمع پنج کشور دیگر اتحادیه اروپا یعنی بریتانیا، بلژیک، آلمان، لوکزامبورگ و قبرس پیوست که در آنها این قانون اعمال می‌شود.

در این لایحه آمده است که افراد باید با کلام یا زبان اشاره موافقت خود را صراحتا برای برقراری رابطه جنسی اعلام کنند و سکوت در مواجهه با چنین تقاضایی نباید «بله» تفسیر شود.

در اغلب کشورهای جهان تجاوز رابطه جنسی همراه با خشونت کلامی و فیزیکی تعریف می‌شود؛ با این حال بسیاری از فعالان حقوق بشر معتقدند که عدم اعلام رضایت برای برقراری رابطه جنسی حتی میان همسرها و شرکای زندگی از مصادیق تجاز است.

این قانون از اول ژوئیه امسال در سوئد اجرا خواهد شد و دادستان برای محکوم کردن متجاوزان نیازمند مدارکی دال بر اعمال خشونت و تهدید نیست.

منبع: یورو نیوز

نظرات بینندگان