arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
«MSNBC» گزارش داد؛

تماشا کنید / ویدیو: در مورد کمپانی اطلاعاتی «مکعب سیاه» چه می دانید؟ / ترامپ از طریق این شرکت چطور سعی در تضعیف برجام داشت؟ / گفتگو با یکی از چهره های مطلع در مورد «مکعب سیاه» / نیروهای «مکعب سیاه» چگونه به چهره های حامی برجام در آمریکا نزدیک شدند؟

«مکعب سیاه» گروهی متشکل از نخبگان اطلاعاتی اسرائیل است که کار آنها به زبان ساده، گردآوری اطلاعات از راه های مختلف برای بدنام کردن افراد به منظور دستیابی به اهدافی بزرگتر است. «مکعب سیاه» تلاش کرده بود تا با به دست آوردن اطلاعاتی از طریق همسران بن رودز، قائم‌مقام مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران باراک اوباما و کالین کال، مشاور جو بایدن معاون اوباما، این دو را بدنام کرده و از این طریق به برجام ضربه بزند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تماشا کنید / «مکعب سیاه»، تشکیلاتی از نخبگان اطلاعاتی اسرائیل که قصد بر هم زدن برجام را داشتند / آیا پای ترامپ در میان است؟ / ردپای «مکعب سیاه» در رسوایی های اخلاقی هالیوود

«مکعب سیاه» گروهی متشکل از نخبگان اطلاعاتی اسرائیل است که کار آنها به زبان ساده، گردآوری اطلاعات از راه های مختلف برای بدنام کردن افراد به منظور دستیابی به اهدافی بزرگتر است.

به گزارش «انتخاب»، این تشکیلات سفارش هایی را از افراد و سازمان ها دریافت می کند تا پروژه های خود را پیاده و هدف آنها را محقق کند.

در دو نمونه مشهور، «مکعب سیاه» تلاش کرده بود تا با به دست آوردن اطلاعاتی از طریق همسران بن رودز،  قائم‌مقام مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران باراک اوباما و کالین کال، مشاور جو بایدن معاون اوباما، این دو را بدنام کرده و از این طریق به برجام ضربه بزند.

در این راستا، «مکعب سیاه» با تریتا پارسی رئیس سابق نایاک (شورای ایرانیان آمریکا) از افراد نزدیک به دولت اوباما نیز ارتباط برقرار کرده بود.

در مثالی دیگر، هاروی واینستین، تهیه کننده مشهور هالیوود که چندی پیش، با رسوایی اخلاقی مواجه شده بود، به «مکعب سیاه» سفارش داده بود تا زنان قربانی خود را از طریقی، از ادامه طرح شکایت خود منصرف کند.

شایعاتی در خصوص ارتباط این تشکیلات با دونالد ترامپ نیز وجود دارد. ویدئوی زیر را ببینید:

نظرات بینندگان