arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

افزایش آمار پژوهش های پزشکی مایکروسافت / تلاش برای توسعه ایمپلنتهای مغزی هوشمند

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت اعلام کرد که شرکتش پژوهش های متعددی را در حوزه ایمپلنتهای مغزی انجام داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت اعلام کرد که شرکتش پژوهش های متعددی را در حوزه ایمپلنتهای مغزی انجام داده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، ساتیا نادلا اعلام کرد که پژوهش هایی گسترده در حوزه فناوری های هوش مصنوعی انجام داده است. مایکروسافت پیش از این نیز یک اختراع اختراع را در حوزه مبنای ورودی مغز ثبت کرده بود.


پژوهشگران مایکروسافت در تلاشند تا تعیین کنند که چگونه ایمپلنت های مغز می توانند هوش انسانی را تقویت کنند.این یکی از راه های بسیاری است که به این شرکت کمک می کند تا فناوری هایی را برای افراد دارای معلولیت های مختلف فراهم کند.

نادلا در این خصوص گفت: "معتقدم که  توسعه دسترسی به فناوری ها به معنای طراحی جهانی و یافتن درکی عمیق از جهان پیرامون است.درست زمانی که میبینم مایکروسافت فعالیت هایی گسترده را آغاز کرده است، احساس رضایتمندی عمیق می کنم."

از ماه ژوئن گذشته، 32 درصد از کارمندان مایکروسافت یعنی دقیقا  124 هزار کارمند مایکروسافت در بخش تحقیقات و توسعه محصولات پزشکی این شرکت  کار کرده اند.
نادلا در مورد فناوری های هوشمند توسعه دهنده حرکات گفت: برای مثال شرکت ما در تلاش است تا راهی برای کمک به افرادی با سندرم قفل شدگی پیدا کند. سندرمی که به جز حرکات چشم بقیه حرکات فرد را مسدود می کند.

 

نظرات بینندگان