arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

پیش‌بینی وقوع رگبار، وزش باد شدید و سیلابی رودخانه‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه

طی روزهای شنبه و یکشنبه با نفوذ و تقویت جریانهای شمالی در سواحل دریای خزر و بخشهایی از شمال شرق کشور کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود و روز شنبه دریای خزر به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود؛ از این رو توصیه می‌شود برای کاهش خسارتهای احتمالی تمهیدات لازم اتخاذ شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیش‌بینی وقوع رگبار، وزش باد شدید و سیلابی رودخانه‌ها در روزهای شنبه و یکشنبهسازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی، طی سه روز آینده رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

جمعه 97/03/11: شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز در استانهای تهران و سمنان، بخشهایی از خراسان شمالی. 

 شنبه 97/03/12: شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، نیمه شمالی لرستان، مرکزی، غرب و جنوب همدان، گیلان،‌ مازندران، خراسان شمالی، قزوین، البرز، دامنه‌های البرز در استانهای تهران و سمنان. 

یکشنبه 97/03/13: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بخشهای مرکزی اردبیل، مرکزی، غرب اصفهان، نیمه شرقی لرستان،‌ مازندران، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، دامنه‌های البرز در استانهای البرز، تهران و سمنان.

شایان ذکر است در ساعات بعداز ظهر امروز در همدان،‌ مرکزی، قم، البرز، تهران و سمنان و در روزهای شنبه و یکشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود.

همچنین طی روزهای شنبه و یکشنبه با نفوذ و تقویت جریانهای شمالی در سواحل دریای خزر و بخشهایی از شمال شرق کشور کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود و روز شنبه دریای خزر به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود؛ از این رو توصیه می‌شود برای کاهش خسارتهای احتمالی تمهیدات لازم اتخاذ شود.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان